tisdag 26 juni 2012

Boktips!

Igår kom denna bok i min brevlåda... Jag bar en ocean. Gråter floder! Jag har inte läst klart berättelsen ännu... men vilken kvinna, vilka sår, vilken memoar! Hur hårt måste man slå i botten för att vakna till liv, för att ta sig upp?

"Idag är Kelle Groom hyllad och prisbelönad poet. Men livet har inte alltid varit lätt för denna prisade författare. I sin memoar ''Jag bar en ocean'' berättar hon om hur hon som femtonåring upptäcker spritens förföriska krafter. Vid nitton är hon fullfjädrad alkoholist och befinner sig i fritt fall! I hypnotiska och knivskarpa ögonblicksbilder berättar Kelle Groom om sitt liv med en rå och detaljerad uppriktighet som möjligen bara en prisad poet kan förmå."

Lalhe sjunger ur mina högtalare...

(foton av mig )

2 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Den boken har jag inte hört talas om. Ska nog köpa den, låter som en stark bok!
Tack för tipset!

Kram

Channal sa...

Fick nys om boken via Oprah Winfrey och så såg jag den i bokklubbens tidning! KRAM!