lördag 23 juni 2012

Glad Midsommar!

Hoppas alla har haft en bra midsommarafton. Vi har inte dansat kring midsommarstången! Det gjorde jag alltid när barnen var små, men nu känns det inte lika viktigt att ta sig till ett stort offentligt midsommarfirande! Vi har varit hemma och haft det bra! Mannens bror och svägerska kom till oss och åt sill-lunch! Solen har skinit hela dagen så vi har suttit ute. Härligt! Men så fort solen försvinner blir det kyligt! Idag är det den längsta dagen och den kortaste natten! En ljus natt och 12 grader Celsius! Tänk om det hade varit 22 grader istället... mmmm då hade vi kunnat slagits med myggorna! Fast nu slapp vi ju det! 
 sju sorters blommor på bordet plockat från min naturtomt...


Jag är helt tokig i Monika Ahlbergs smulpaj med jordgubbar och rabarber! Men idag gjorde jag små smultron- och rabarberpajer till var och en! Ingen till mig! Vi har FULLT med smultron! Jag tog små "creme bruleeskålar" och fyllde dem med smultron och några späda rabarberstjälkar. Strödde på lite socker och sedan klickade jag i lite smuldeg! In i ugnen i ca 15 min. Serverades ljumma med en liten klick grädde toppat med några smultron

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary


Midsommarfin i långklänning i tung viscose elastane i godisfärger från Almia.
Fjärilshalsband från Efva Attling. Barfota med skära tånaglar!


(foton av mig )

12 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Hej du vackra midsommarflicka!

Vad härligt ni haft det...och vilka blomster! Allt från trädgården. Helt underbart. Maten ser också så god ut.

Hur kunde du stå emot pajen?! Jag hade ätit två ;)

Sommarkram!!

Channal sa...

TACK! Har ängsblommor under eken, älskar't!

Du, nu har jag kört LCHF i fem dagar! Har redan tröttnat! Får se hur länge jag står ut! =) Fast jag har absolut inget sötsug längre! Det är skönt!

Sommarkram till dig med fina Lotta! Nattinatti... zzzz

Rosor och Pioner sa...

Önskar dig en fortsatt trevlig midsommarhelg.
Kram Susanne

Channal sa...

Detsamma till dig Susanne! KRAM!

Sahra sa...

Älskar den pajen. Den är såååå god. Mysig midsommar ni har haft. Är inte mkt för att fåna kring mudsommarstång så jag är glad när jag slipper. Kram

Channal sa...

Haha nä det är bättre med studsmatta ;-)

Det där med midsommarstång är för barnens skull och nu är ju mina stora! 17 o 22!

Ja, visst är den pajen GOD!! KRAM!

Blommiga Rutan sa...

Nej, midsommarstång hade vi inte här heller, bara en liten på bordet. Som du säger, det var när barnen var små.

Önskar dig en fortsatt härlig midsommarhelg, känns som söndag idag, eller hur? Mysigt att det bara är lördag!

Kram Anncathrine

Channal sa...

Hela juni känns som en lördag för mig! Så skönt! Med en midsommarhelg blir det lite extra eftersom mannen också är ledig! Lördagen som en söndag! Vilken lyxkänsla! KRAM!

Habibty sa...

Så mycket god mat och vackra blomster! Tack för din kommentar om HSP..jag var också som liten en tjej som lekte mycket för mig själv, pysslade med allt möjligt och klädde ut mig. Intressant hur människor är olika.
Ha en fin dag!
Kramar Nina

Channal sa...

Där är vi lika du och jag! KRAM!!

Dianasdrömmar sa...

Härliga bilder Anna,fin du är :) stor kram Diana

Channal sa...

TACK Fina du! KRAM!!