fredag 1 juni 2012

Nu är det svensk sommar!

Det är juni, fredag, regn, grönt, pollenfritt och åtta grader Celsius ute! Jag har tränat på gymmet, fikat hos mor & far med Ida! Jag ska skjutsa Lotta till en kompis som hon ska sova över hos, mannen och jag ska äta och dricka gott ikväll, heja på kändisbarnen på Finalen av Let's Dance! Ungefär så ser min första dag i juni ut!
 Såg ni Halv åtta hos mig den här veckan! Måste säga att det var bland det bästa jag har sett! Min släkting Agneta som var med är så himla mysig och glad, precis som Annette, min klasskamrat från grundskolan! Blir glad av att se dem! Bjudmaten måste testas! Recepten finns HÄR!
Saker som gör mig gott!
  • När jag ser att mina döttrar mår bra!
  • Snälla människor som bryr sig...
  • Mina föräldrar! 
  • Laga mat!
  • Få bli ompysslad hos frissan! Blev sommarfin i håret igår!
  • Sitta på ett fik och titta på människor!
  • Att blogga och att läsa andras bloggar! Ni delar med er så mycket av er själva!
  • Naturen!
  • Fotografera och redigera bilder!
  • Min man!
  • Träna tillsammans med Ida eller mannen!
  • Shoppa!
  • Kyssas!
  • Läsa! Har börjat läsa trilogin Hungerspelen! Spännande!
  • Att få vara ledsen! Det är OK!
  • Skratta!!
  • Känna storstadspuls!
  • Överraskningar!
  • Bjudmiddagar! Att få bjuda eller bli bjuden!
  • PowerYoga!
  • Gå på restaurang!
  • Skärgården, Gotland Fårö, Österlen och Medelhavet!
På gården hemma hos mina föräldrar finns den största kastanjen jag någonsin har sett! Helt enorm och otroligt vacker! Kastenjeblommorna ser ut som små, små orkideer på facklor! Tror inte alla tänker på det när man ser en kastanj på håll! Intill kastanjen är det en lummig syrenberså!

(foton av mig)

8 kommentarer:

Annika sa...

Vi ska hoppas och TRO att vädret snart skärper sig. DET gör det ju! SNART!!
KUL lista!
Det är bra att skriva sådana ibland.
Hungerspelen slukade jag!
KRAMAR och ha en jättefin helg!!

Rosor och Pioner sa...

Ja, det är väl nästan mer en regel än ett undantag att vädret är så här och säkert kommer det att komma värme...någongång. Bara att gilla läget och njuta av allt det fina som finns runtom oss, vädret kan vi aldrig göra något åt.

Ha en fin helg
Kram Susanne

Sahra sa...

Frrrrryyyyyser
Ha en fin helg

Channal sa...

Hungerspelen är så spännande och värmen den måste komma! Fryser!!!! Listan skulle kunna göras ännu längre! Mycket som gör mig glad! KRAM!

Channal sa...

Ja, tur det finns så mycket som gör mig glad o varm just nu!! Fokus på det!! KRAM!

Channal sa...

Jag med! Invirad i en teddyfilt!!

Ska ställa mig vid spisen och laga mat så jag blir varm, ett glas rött till!

KRAM!

dianasdrömmar sa...

Vilka underbara bilder :), Ha en fin söndag söta Anna kramar Diana

Channal sa...

Tack!! Detsamma till dig Diana! Kramar!!