söndag 3 juni 2012

Ljus och doft av kaprifol värmer!

 Det är ju inte så att vi sitter ute precis... de nya dynorna har nötts sparsamt kan jag säga!
Just nu 8 grader Celsius, BLÅSIGT, grått och svinkallt! Ett riktigt skitväder!
Bilderna är från altanen i fjol... ljumma kvällar... längtar!
Just nu njuter jag av kaprifolen inomhus och den skönsjungande Rebecca Ferguson på Spotify!
Igår blev den en inomhusdag... det blir det idag också!
På TV8 är det...
11.00 En plats i solen
11.30 The restaurant
12.35 Drömhem vid havet
Kontrast mot igår...
Igår var det Stockholms Maraton på TV, stackars alla som sprang! Det var tuffa förhållanden!
Tufft var det även för Mästarnas mästare igår på SVT1! Ikväll är det FINAL, Heja Pernilla!!
En riktig vältränad 42åring från Norrköping! Vilken tjejkvinna! IMPAD!! Snacka om vinnarskalle!

Underbar reklam en KALL lördagkväll i juni...
så mannen och jag bestämde att boka en 14dagarstripp i sommar!
Förra året gjorde vi en komboresa Santorini/Naxos, det var perfekt!
Vill göra något liknande i år också... bara det är lugnt i Grekland!

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

  • Linne - By Ti Mo
  • Favoritblus 327:an (har den i flera färger) - Odd Molly
  • Canna Cardigan - Odd Molly
  • Jeans - Esprit
  • Halsband - present från min gamla klass!
  • Klocka - Pilgrim
  • Ring - Snö
Nä, det blir inget TV8! Jag ska sätta på kaffe och hyra en film istället, det är så himla bra för vi kan hyra filmer genom TV'n. Vi behöver inte ge oss ut i kylan! Ska ropa på mannen så han får göra mig sällskap! 
Du ska ha en skön söndag min kära läsare!

(foton av mig)
dagens soundtrack...

14 kommentarer:

Maria sa...

Håller med jag fryser så in i.....längtar till dessa ljumma kvällar. Önskar dig också en underbar söndag, Kram från Maria

Lena/isklockan sa...

Ja, nu är det inget vidare .....tänk vilken kontrast mot förra veckan .

Härligt med en solsemester....

Söta kläder.

Hyra film genom tv: n låter inte dumt . Måste jag ta reda på hur man gör!!

Kram

Channal sa...

Det gäller att hålla igång och tur att det är varmt inomhus! KRAM!

Channal sa...

Tack! Gillar ju lite sött :-))
Så praktiskt med hyrfilm via TV, Telia har alla filmer! Rekomenderar det!

Imorgon ska vi boka resa! Ska bli så underbart! KRAM!

Rosor och Pioner sa...

Ja, hua vilket väder och tänk snart vänder det igen och går mot höst ;-), du gör helt rätt som bokar en skön resa det är nog enda sättet att få avnjuta lite sol och värme.
Hyra film genom TV är suveränt, liasom lite bekvämmare än att gå till någon butik och hyra dessutom behöver man ju inte tänka på att man skall tillbaka med dem oxå.
Såå fina kläder och du är så fin i dem alla Anna.

ha en fortsatt mysig söndag
Kramen

Channal sa...

Nä inte än kommer hösten! Först en lång skön sommar! Imorgon ska vi titta på semestern, vill till solen! Nattinattikramar!! Anna

Anneli Stålberg sa...

Hoppas att ni fick en riktigt skön kväll och att ni får en härlig vecka!
Kramar!

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder Anna och outfiten gillas mycket :) kramar i massor Diana

Blommiga Rutan sa...

Ja, fy vilket väder det varit i helgen! Hemskt! den stora fina löjtnantshjärtan busken har blåst sönder, och kvistar och syrenblommor bl¨åst över hela trädgården, som en riktig höststorm!
Neeej, nu vill vi ha varma, sköna dagar och ljumma fina kvällar!

Skön vecka till dig
Kram Anncathrine

PS. Jättefin är du i både blusen och Canna Cardigan!
Vi säljer båda i butiken, faktiskt, du är en riktig " Odd Molly tjej", som vi kallar vissa kunder som är som gjorda för mollys kläder.

Annika sa...

Värmen bara måste komma tillbaka, och jag tror den kommer tillbaka SNART!!
Ja, Stockholm maraton blev den kallaste i historien, det kändes tydligen som -7 i vinden.
Fy 17!!!
Din outfit idag är sååå fin!
Älskar koftan!
Kramar!!

Channal sa...

En luuuuugn helg! Känns som en bra vecka! Detsamma till dig! KRAM!

Channal sa...

TACK söta du!! KRAM!!

Channal sa...

Sommar o Sol kom igen nu då!!! Snart får vi njuta på våra altaner!

TACK! Gullig du är, Odd Mollytjej :-)

KRAM!

Channal sa...

Du o Karolina kommer att komma hit med värmen! Det känner jag på mig!

Löparna var riktiga kämpar, imponerande! Starkt att inte hoppa av!

Tack!! Canna Cardigan från Odd Molly skulle passa dig perfekt! Den finns i flera mönster färger och material!

KRAM!!