tisdag 26 juni 2012

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

God förmiddag alla fina! Vilken bokläsardag, skönt att krypa upp i fåtöljen med en gripande bok... tända ljus och få njuta av en slät kopp kaffe med kaffegrädde! 

Lovade att inte prata vikt men idag blev jag så glad! Min våg visade -1kg efter åtta dagar med LCHF! Tur var det, för de första dagarna var inte roliga! Så trött! Men nu känner jag mig pigg och glad av dieten! Sötsuget är helt borta! Fast jag har fuskat lite och tagit en frukt om dagen och inte rört på mig så mycket!

Jag ska inte bara sitta och läsa idag, tvättmaskinen går varm, rena lakan i alla sängar och Lotta har beställt Monika Ahlbergs helstekta kyckling i ugn! Ska hinna träna lite också! 

Imorgon åker jag upp till Stockholm med mina döttrar Ida och Lotta! Vi måste fixa deras visum till Kina och det är ju REA på Mathilde och Tintin Style! YAY!!
  • Sötaste blusen med tygrosor och vackert broderi - Odd Molly
  • Vita korta jeans - Esprit
  • Svarta träskor med klack och öppen tå - Swedish Hasbeens
  • Fjärilshalsband - Efva Attling
  • Vackraste grårosa ponchon i ylle värmer mig gott - by Ti Mo 
  • Elastiskt armband och ring i antiksilver med kristaller i olika nyanser - Decibelle
  • Armband med grårosa sötvattenpärlor i fyra rader som hålls samman av en ring - Våga
(foton av mig )

21 kommentarer:

Annika sa...

Grattis till vikten. Tror väl inte du behöver hålla den där dieten så strikt, trots allt.
OCH du vet vad jag tycker :-)
Men roligt då det visar MINUS!!
Din garderob är så fin!!
Gillar verkligen att du visar dina fina kläder.

kramar fr mig som nu är hemma i Sthlm!!

Channal sa...

Välkommen hem till Sthlm Annika!!!

TACK, kul att du gillar min garderob =)

Skönt med minuskilon innan beachen!

NJUT av Din dag! KRAM!!

Karla sa...

Hej! Ponchon var super snyggt! Hälsningar,Karla.

Charlie sa ... sa...

Du är perfekt som du är!!!
Men självklart skönt att känna sig i bra form och slippa sötsuget. Jag fick ett sådant igår och har så dåligt samvete!!

Så fina kläder du visar. Smycket är fab och passar så bra på dig. Ponchon ser urhärlig ut!

Härligt med en dag med flickorna <3

Kram!!

Channal sa...

Hej Karla! TACK!
KRAM!

Kakaobönan sa...

Det halsbandet står överst på min önskelista, så fint. Fyller ju faktiskt 45 (huga!) i oktober och det skulle gärna få finnas i ett litet paket till mig!

Snygg är du som alltid!

Grattis till minusvikten.

Hoppas ni får en härlig dag i Stockholm!

Kram

Life´s Silverlining and I sa...

jättesnyggt alltihop som du ha på dig! vill också till REAn i stan,hoppas ni får en toppendag! kram Nilla

Channal sa...

Klart du får det halsbandet när du fyller år Pia! Passar dig!!

Tack, det ska bli mysigt att göra storstan!!

KRAM!

Channal sa...

TACK! Får se om det finns något kvar som jag vill ha! Kommer så mycket fint till hösten också!

KRAM!

dianasdrömmar sa...

Välkommen hit, shoppa lugnt :) kramar Diana

Channal sa...

Tacktack! Blir lugnt! Min 17 åring föredrar Sf-bokhandeln på Västerlånggatan i Ga:Stan! Får deala lite!
KRAM!

Channal sa...

Inte ska du ha dåligt samvete för gosaker! Det har inte jag :-)) Kör den här dieten tills jag känner mig tillfreds med mig själv! Det är väl så här i övergångsåldern!!! Hmmm bara att acceptera!

TACK! Älskar halsbandet som jag fick av mannen i födelsedagspresent i maj! Ponchon en favorit både inne och ute!

KRAM!

Blommiga Rutan sa...

Vilken vacker poncho! Är lite sugen på att sälja det märket, de har så mycket fint!

Bra gjort att gå ner ett kilo! Lyckas inte ens med det! Skulle gärna bli av med 3 men herregud så svårt det är efter 50 att bli av med ett endaste litet kilo!!!

Lycka till på rean

Kram Anncathrine

Channal sa...

Chill Norway har mycket fint!

Jadu, det är tufft att bli av med de där extra som har smugit sig på, ogilla!

Tack! Helt slut efter REAn i Sthlm, men nöjd! KRAM!

Yvonne - Frl. Klein sa...

Dear Anna,
you looks so beautiful!
I have the same odd molly blouse :-)!
Have a nice day,
Yvonne

Allt och/eller Inget sa...

Vilken underbar poncho!!

Vonkis sa...

Snyggt, som vanligt :-D

Channal sa...

Thank's!!

You have! Nice, the blouse is Lovely!

Hugs Anna

Channal sa...

Tack! Den är varm och skön också!

KRAM!

Channal sa...

TACK, gullig du är!

KRAM!

Unknown sa...

Hi admin
I read your blog, its really awesome, I love it.
When you have a motorcycle, it is important that you invest in a good pair of motorcycle boots. It has to have specific features that will protect your feet during the ride.MC Støvler
Best Regards
Brooke Wright