lördag 9 juni 2012

Gofika!

Det blev en liten jordgubbsbakelse och en vaniljbulle... 
Inte kan man ta en fika utan något sött! Eller hur?

Detta ser man inte i Frankrike eller Grekland. Där tar de bara en slät kopp kaffe! Sötsaker har de till frukost och till efterrätt. Till frukost, blä! Gillar jag inte! Men mannen vill gärna ha en kopp kaffe och en bulle på morgonen precis som mina föräldrar! Nej, där har jag inte hamnat än! Kommer vi hem till mina föräldrar finns det alltid kanelbullar, sockerkaka och småkakor till kaffet! Livsfarligt att åka dit för det är så svårt att låta bli det goda! Tur att jag har min mamma som fyller frysen med bullar så mannen kan värma sig en på morgonen! Min yngsta är galen i mormors kanelbullar också så de går åt! Tur för mig!
Skönt att värmen har kommit... en liten regnskur då o då är bara bra för det gröna! Vi har varit och fikat inne i stan på Färgargården, ett mysigt trädgårdskafé som ligger vackert vid Strömmen. Jag njuter av att kunna sitta ute! Men svårt att välja på allt det goda... parisare, vaniljbulle, bärpajer, äppelknyten, wienerbröd och räkmackor!!
En härlig lördag till dig min kära läsare!

(foto av mig)

14 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Mysigt ställe som ni fikar på! Ser gott ut allihop, förstår att det var svårt att välja!

Gräslöksosten från ditt förra inlägg måste jag absolut prova att göra, låter supergott!
Det såg såååå smaskigt ut på grillen också!

Önskar dig en riktigt skön helg
Kramar Anncathrine

PS Väldigt fin duk, får nog ta o kika in på Hemtex o se om den finns.

Charlie sa ... sa...

Jag blir helt salig. Det här är så svenskt och ljuvligt. Alla godsaker, räkmackor. Det kommer alltid vara en del av det som jag älskar. Kaféer, tid för en fika.


Härlig härligt!

KRAM!

dianasdrömmar sa...

Åhh, underbara bilder, det stället måste jag besöka.Ha en härlig lördag kram Diana

Channal sa...

Gräslöksoströran var så god! Gör den! Igår la vi en klick av det som blev över på pastan, MUMS!

Visst är duken fin! Titta in på Hemtex, finns säkert kvar!

KRAM!

Channal sa...

Starbucks gillade jag när vi var i N.Y! Gott kaffe o Smarriga bakverk som de smart nog hade skrivit upp hur mycket kalorier varje sötsak innehöll! Tog det lägsta :-)) Men dock inga räkmackor eller smörgåstårtor i sikte! KRAM!

Channal sa...

Säg till om du kommer ner till Norrköping! KRAM!

Sahra sa...

Jag skulle nog kunna äta en kanelbulle och latte till frulle, men där går absolut gränsen. Sött på morgonen är annars blä. Jag rör aldrig sånt när vi bor på hotell. Då brukar det digna av wienerbröd och fyllda croissanter. Not for me. Men eftermiddagsfika. Det är något annat det. Kram

Rosor och Pioner sa...

Visst är det gott med gofika ibland speciellt om det är ett sådant där mysigt ställe men annars dricker jag lika gärna en slät koppkaffe.
Ha en mysig kväll
Kram Susanne

Channal sa...

Absolut! Det är något helt annat! Kaka till frukost blä! KRAM!

Channal sa...

En slät kopp kaffe är jag tyvärr inte bra på! Men en frukt istället för en bulle gillar jag!

Här är det fotboll för hela slanten, solen skiner! Lovely kväll! Så den är mysig! Detsamma till dig! KRAM!

dianasdrömmar sa...

Den var ljuvlig Anna, jag brukar ha st 2 hur är den i storlek och vad ska du ha för den?
Ha en härlig söndag vännen kram Diana

Paula´z Diarie sa...

Hej du fina Anna!
Vilka härliga bilder du visar :)
Igår hade vi en solig dag, likaså i fredags :) Men idag så regnar det ;( Inte så kul, jag har rätt så ont.....

Hoppas att du har en härlig söndag!

Kram på dej

Channal sa...

Hej Paula! TACK!

Fy för ditt onda!

Hoppas du får en lugn och bra söndag!

KRAM!

Channal sa...

Visst är den! Jag skickar dig ett meddelande på fb! KRAM!