söndag 17 juni 2012

Fest i dagarna tre!

I fredags var det skolavslutning och student. Igår 90 årskalas! Idag 23 årskalas och träff hemma hos mig med mina tjejkvinnor! OCH imorgon blir det den fjärde dagen på raken med en riktig fest... hur ska jag orka! Hahaha... klart att jag orkar för då är det personalfest tillsammans med mitt arbetslag och vi brukar ha det så kul! Sist skrattade jag så mycket att jag nästan kissade på mig! Vaknade dagen efter med träningsvärk i käken och magen! Ska bli kul att få festa med dem, för nästa läsår jobbar jag tillsammans med ett annat arbetslag! 
Vilken start på ett långt sommarlov!
Igår bakade jag Sigrids Pavlova till mannens mamma! 
Vi åkte dit och grattade henne tillsammans med mannens söner.
 Det var ett hav med blommor och kort från när och fjärran! Pionerna var från oss!
Idag har vi varit hemma hos min äldsta bror och firat hans yngsta son som fyller 23 år! Den 28:e åker han till USA. Där ska han jobba på en ekologisk farm i Minnesota! Mitt i svenskrötterna! Spännande! Får följa honom på Fejjan!
Ja, jösses vad jag har bakat i helgen! Jodå, i morse bakade jag en till Pavlova som jag bjöd på nu ikväll! Jag och mina tjejkvinnor vi hade en liten avslutningsträff innan sommaren! Sen träffas vi igen någon gång i augusti! En mysig kväll har jag haft! Nu lite rogivande halvliggande i soffan med laptopen i knät framför TV'n! Gissa vad det är på TV? Jo, FOTBOLL!!
Ja, jag har fått pippi på Sigrids Pavlova =) Den här bjöd jag på ikväll!
Förra sommaren var det Monikas jordgubb- o rabarbersmulpaj som jag mest gjorde hela tiden!
(foto av mig)

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Anna, vad fint du gör och fixar!! Jag tror du är underbar att kalasa med. Hoppas jag får göra det någon dag ;)

Fest i dagarna tre låter jättetrevligt. Och tårtan...Sigrid Pavlova, blir supersugen!

STOR kram!!

Sahra sa...

Skiljer sig hennes pavlova från nigellas? Jag älskar nigellas som har riktigt seg chokladmaräng och friska bär. Den är bara sååå mumsig

Channal sa...

TACK! Ja! Vad kul det skulle vara att festa ihop någon dag! En stor bloggfest ;) och jag tar med Sigrids Pavlova!

KRAM!!

Channal sa...

Sigrids innehåller ingen choklad! Den är frisk och syrlig med lemon-passioncurd och massor av bär! Så god! KRAM!

Annika sa...

SIGRIDS Pavlova, muuums!!
SIGRID, vår tjej!!
OCh du, bilken urmysig helg, Älskar att skratta så som du gjorde.
Underbart.
Kram!

Channal sa...

Ja, Sigrid vår tjej =) Du får köpa hennes bok när du kommer hit! KRAM!