söndag 10 juni 2012

Filmtips och dagens hallbild!

En söt liten svartvit flugsnappar flög rakt in i rutan hemma hos oss... han blev alldeles skakig!
Men som tur var piggnade den till och flög iväg igen... tur vi inte hade någon katt!
 Apropå det här med fika... ja det är rabarberpaj med italiensk vaniljglass på balkongen!
Läste en rolig artikel i morgontidningen i morse... "Sverige -sett ur guiderna".

I Time Out Stockholm skrev de: "Svenskarnas "fika" är en kulturell institution, lika helig som britternas afternoon tea! Om det fanns olympisk guldmedalj i kaffedrickande skulle svenskarna vinna den - gång på gång." Jag tror faktisk finnarna dricker mer kaffe än oss! Så det blir nog en silvermedalj =) Inte illa!

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

  • Blå och vitrandig jumper med fina detaljer - Esprit
  • Vita favoritjeans i stretch - Yanük
  • Blå figursydd fodrad bomullskavaj - Gant
  • Vita loafers - Esprit
  • Klocka i rosenguld, vitt krockoarmband och vit urtavla i pärlemo - Gant
Ja, så var mannen och jag påväg in till stan för att gå på söndagsmatiné 12.45! 
Vi var helt ensamma i biosalongen! Lyxigt men lite trist måste jag säga!
 Vi såg filmen Moonrise Kingdom! Vilken film! Udda och så himla skön! Vi gillade verkligen filmen båda två! Som en godispåse med en kompott av Flugornas herre, Noas ark, Peter Pan, Lejonkungen och Den blå lagunen! En komedi med allvar! Lysande skådisar! Den får stora A+! Se den!!


En annan film som vi hyrde häromdagen genom TV-butiken var Simon och ekarna! En riktigt bra film, helt suverän! Ett stort A till den också! Missa den INTE!!

(foto av mig)

18 kommentarer:

Sahra sa...

Tom biosalong - då kan man lika bra titta på video hemma. Tråkigt. Jag tror aldrig jag har varit i en helt tom salong faktiskt. Det kanske är mysigt. Särskilt om man är med ngn man tycker om. Då kan man hångla hur man vill :)

Channal sa...

hahaha... just det! Men det var tyvärr ingen hångelfilm! Jag har varit med om tom salong två gånger tidigare! KRAM!

Charlie sa ... sa...

Älskar svensk fika, om jag inte sagt det tidigare ;)

Och dina fika vet jag inte vad de sätter sig men inte på dig iallafall...wow, vad snygg du är!

Tom biosalong har hänt oss med. Lite kul men konstig känsla. Men som Sahra skriver...man kan ju kramas lite extra då ;)

KRAM!

Rosor och Pioner sa...

Tråkigt med tomma biografer, snart finns inga biografer kvar.
Hoppas ni hade en trevlig stund trots detta.

Ha en fin måndag
Kram Susanne

Allt och/eller Inget sa...

Vad sött att du hann fånga lilla fågeln på bild. Vilken fin outfit du har. Den klär dig perfekt, du är söt och stilfull på en och samma gång. Kram Linda

Channal sa...

Vem kan tacka nej till en fika! Gymmet ger resultat ;-) och de rätta vinklarna på bild! Det är inga som går på matiné nu för tiden! KRAM!

Channal sa...

Nej, det får de inte! Jag älskar att gå på bio! Vi hade en mysig stund och filmen var så bra!!

Fin måndag till dig med! KRAM!

Channal sa...

TACK! Vad gullig du är Linda!
Först var jag rädd att skrämma fågeln men jag var försiktig!
KRAM!

dianasdrömmar sa...

Snygg outfit och underbara bilder kram Diana

Channal sa...

TACK!! KRAM!!

Annika sa...

Finnarna dricker mer än svennarna ja, så det blir silver :-)
SÅ snygga kläder!!
Älskar dp du visar oss din garderob!!
KRAM!!

Channal sa...

Javisst är det så! Men jag tror faktiskt att vi vinner på att äta glass iallafall!

KRAM! Anna

Blommiga Rutan sa...

Så snyggt! Passar dig så bra! Vitt och marinblått är alltid sååå snyggt på sommaren!
En gång var maken och jag på bio, många år sedan, A room with a view, vi var helt ensamma, halv nio föreställningen.
Maken somnade efter halva filmen, ( har aldrig hänt varken förr eller senare) så det var alltså bara en person som såg filmen!

Simon och ekarna såg vi när den kom,( älskar boken,) och filmen var helt fantastisk! Då var det inte någon risk att någon skulle somna!

Tack för din fina kommentar hos mig

Kram Anncathrine

Channal sa...

Ett rum med utsikt är en av mina favoritfilmer! Så bra! Haha du ensam... att du inte buffade på mannen! Det brukar jag få göra! Men det behövde jag inte nu på fotbollsmatchen!

Nattinatti... KRAM!

Blommiga Rutan sa...

Faktiskt en av mina favoritfilmer ockå!
Jo, självklart, jag buffade på honom direkt!

Nej, under matchen höll man sig vaken minsann!
Hoppas nu att det går bättre i nästa match, knappt så man törs titta!

Kram Anncathrine

Channal sa...

Det måste gå bättre!! Jag tror på medalj! Nästa match blir 3-0 till Sverige :-))

KRAM!!

Erik sa...

Hört att den ska va riktigt bra, ska försöka hinna se den i helgen.

Channal sa...

Hej Erik! Absolut, se den! Kram