onsdag 14 juni 2023

Det är de små sakerna som gör det...

Kära vänner! Titta bara här vilken härlig onsdagskväll jag fick.


Tänk vilken fin vän jag har... och vi har varit vänner i 56 år!
 Annika kom med en picknickkorg full med godsaker.
Solen var med oss +26° och vinden svalkade skönt nere vid vårt sommarbo.
Ingenting är så mycket sommar som när Sverige bjuder på sådana här junikvällar!


Landgången med massor av räkor måste jag sukta er med... så smarrig!
Och rosa bubbel i glasen. Loka Crush smultron.




Söt saftig gul melon smakade bra i värmen...




Till efterrätt blev det en god kopp kaffe i sommarbomuggen till ett vaniljhjärta.
Och jag blir aldrig mätt på denna vy med Stenskär i solglitter.


Inte nog med allt gott hon bjöd på så hade Annika även en stor hortensia till mig.
En vacker 60-årsblomma i rosa... älskar't! 
Nu måste jag bara klara av den... hortensior är svåra att sköta. Husmorstips någon?!!



Jag har magiska pioner här hemma som skiftar i färg från dag till dag... så vackra.


Det är värdefullt med fina vänner... jag är så tacksam!

KLÄNNINGHYBRIS!
Skolavslutning imorgon med mina sexor! 
 Och nu ska jag välja klänning... lite sent med det! 
 Men nu går vi i strålande sol... tjoho sommarlovet är här!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

8 kommentarer:

Monica sa...

Vilken härlig kväll med en underbar kompis. Så fint och gott allt ser ut. Crush gillar jag med.
Inga råd om hortensior fast jag fixar med mycket blommor och växter men den är knepig att förstå sig på. Vacker är den men sen vill man ju att den fortsätter blomma ett annat år.
Ha det så fint på avslutningen imorgon.
Vår dotter ansvarar för en stor bal ikväll med kollega. Tänker mycket på dem. Kram

Anonym sa...

Hej Monica! Tack! Nu är jag äntligen klar med allt bestyr till imorgon. Kul att jag kan vara med på sommaravslutningen. Men så spännande o kul att fixa bal! De har säkert haft det underbart. Mina hortensior brukar vara fina i två tre veckor. De får aldrig torka ur. Nattinatti och KRAM

Mamma C sa...

Men så fint och trevligt din bästis 😉😀 ordnat med.
Räksmörgåsen såg verkligen smarrigt god ut.
Hortensia får aldrig torka ut. Kommer ihåg att vi grävde ner några på tomten också. Lite skoj när de blommade året därpå i en annan färg. Men det beror på PH-värdet i jorden.
Ha en fin och bra dag.
Kram Carin

Ninnie sa...

Hej Anna! Vilken underbar sommarkväll du haft!
Du är lyckligt lottad som har så många fina vänner, verkligen så värdefullt!

Hortensior är vackra, säger som övriga att de får absolut inte torka ut.
Jag tror också att de trivs utomhus. Jag fick en hortensia en gång som jag hade ute hela sommaren. Sen vinterförvarade jag den i mitt svala och ljusa förråd i garaget. Den blommade om året efter - dock med lite mindre blommor. Sen fick den tyvärr ohyra, så jag slängde den.

Ha en fin avslutningsdag idag!!!

Channal sa...

Hej Carin! Verkligen en bästis min barndomsvän Annika! Tack för tips! Ska inte glömma att vattna den. Kanske ska ställa ut den. Spännande mad att den skiftar i färg. Som lakmuspapper! KUL! Gillar Kemi!!

KRAM

Channal sa...

Hej Ninnie! Jag är verkligen tacksam för alla mina fina vänner. Och dem ska jag vara rädd om. Vad kul att den övervintrade. Får se om jag fixar det. En utmaning!! Det blev en jättefin avslutning! KRAM

Annika sa...

Ert sommarbo är ju bara helt UNDERBART!!
Vilket ställe att njuta på.
OCH vänner som din Annika, de är verkligen som guld. Man känner varandra utan och innan.
DET är ngt mkt speciellt med de där barndomsvännerna, håller helt med dig!
Kramar!!!

Anonym sa...

Hej Annika! Tack! Mkt fint att hålla fast i❤️🙏🏻 KRAM