torsdag 29 juni 2023

En jätterolig dag!

Tja, vad ska jag säga mer än att vi har haft en superdag! 
Trevligt umgänge med de allra bästa vännerna och på det glada barn!



På förmiddagen bakade jag en toscatårta... för idag blev det en bilfärd med den upp till Oxelösund.



Där träffade jag min finaste kusin Elsie som blir 90 år i augusti... hon har den lilla flickan kvar i sig.
Lina, Elsies dotter, var där på besök tillsammans med sin bror Niklas.


Lina och jag och även min bror Lasse, 1966. Jag 3 år, Lina 18 mån och Lasse 7 år.
Lina är min allra bästa och roligaste barndomsvän... oj, oj så mycket kul vi har haft.
Det var verkligen mysigt att ses och där känner man sig hemma när man kommer på besök.


Maken kände detsamma och även det är kul och betyder mycket! Det blev en hel del skratt och några tårar.
Det är verkligen roligt att prata om gamla fina minnen... min pappa var Elsies morbror.
Mina föräldrar var hennes snällaste och bästa morbror och moster.


Jag fick en liten 60-årspresent också. Så nu blir det att trä tråden i nålens öga och börja brodera. 
Tänk vad jag sydde, broderade och stickade förr i tiden. Får leta fram mina forna talanger.


Otrolig rosbukett på köksbordet och ännu otroligare färgsprakande blomsterprakt på Elsies balkong.
Blommor från Ulrikdahls slott i Stockholm. 
Det var hennes barnbarn, Linas son och flickvän som köpte blommorna… så fina!

Så tacksam för denna eftermiddag... tack så mycket!



När vi kom hem fick vi även träffa Lotta, Ida, Frank och Alma.
De hade varit här hemma och badat i Bråviken hela dagen... och tänk att korv med bröd kan smaka så bra.







Till efterrätt plockades det körsbär uppe i trädet... men det bästa var nog alla stora söta smultron.


Jag kommer somna med ett stort leende på läpparna. I'm truly blessed!


Allt gott till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Men vilken fin dag ni fick med släkten. Bomull för själen! Barndomsminnen och en känsla av att höra ihop.

Underbart blomster i den balkonglådan! Man blir glad bara av att se den.

Jag förstår att barn och barnbarn trivs hos er i denna värme då Bråviken kallar :-)

Härlig dag!

Varm kram,

Anneli

Mamma C sa...

Verkligen en toppendag som ni/du haft.
Vilken blomsterprakt det var på den balkongen. Så himla vackert.
Ha en skön och bra fredag nu.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Anneli! Precis så är det, en känsla av att höra ihop. Kan sakna den tiden! Frank och Alma trivs här och det är så kul, det är som om de är hemma. KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Verkligen fantastiska blommor, älskar alla färgerna! KRAM

Ninnie sa...

Hej Anna! Så roligt att träffa sina kusiner! Det är väl alltför sällan man gör det, i alla fall om du frågar mig. Och vilken blommig och vacker balkong, underbar!!
Roligt att se gamla bilder från sextiotalet...Alma är väldigt lik dig tycker jag!
Härlig dag!!

Ha en fin helg!
Hoppas du känner dig lite piggare igen efter din behandling.
Det är tröttsamt att vara trött...jag vet hur det känns, 😉

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Jag mår bra nu, känns ok! Inte alls lika trött. Skönt med sommar också. Eller hur, magisk balkong! Och det är så roligt att få träffas och prata gamla minnen. KRAM