fredag 9 juni 2023

En ny liten familjemedlem🎀

 KĂ€ra vĂ€nner! Det Ă€r fredag och jag har nu jobbat i tvĂ„ veckor!

En klapp pÄ axeln! Det kÀnns sÄ BRA! Min sista arbetsdag för detta lÀsÄr.

Sen ligger jag inte alls i fas med mitt bloggande. Men bÀttre sent Àn aldrig!

Lördagen den 20 maj hade vi mitt 60-Ärsfirande hÀr hemma för alla barn och barnbarn.

Samma dag pÄ kvÀllen klockan 19.57 kom lilla Ella till vÀrlden.

PÄ söndagen, dagen efter, den 21 maj flög vi till Kreta... tjoho!

SÄ det tog lite mer Àn en vecka tills vi fick trÀffa underverket.

Ella Àr sÄ nÀpen och söt... det festliga Àr att hon Àr sÄ lik sin mamma Jessica redan.


Och hennes storebror Enzo Àr en kopia av sin pappa Petter.

TÀnk, lilla Enzo 18 mÄnader har helt plötsligt blivit stor... snuttegubben

Han Ă€r sĂ„ nyfiken och försiktig med sin lillasyster. 

Det Àr fantastiskt med en ny liten mÀnniska och för Enzo kommer Ella alltid ha funnits.



I paketet frÄn farfar och Anna var det en söt Maileg kanin i fin rutig klÀnning.

Det ska bli sÄ mysigt att fÄ följa och lÀra kÀnna dig söta lilla Ella

VÄrt Ättonde barnbarn, livets efterrÀtt!

Och idag tar Greta Thunberg studenten! Stort GRATTIS! 


Sista skolstrejken! 251 veckor har hon stĂ„tt upp för miljön och klimatet för vĂ„r planet. 
Vilken förebild! TACK Greta! 
Jag vill kunna se mina barnbarn i ögonen och vara samma förebild för dem som Greta Ă€r. 
För deras framtid🍀🌍💚

Imorgon fĂ„r vi trĂ€ffa dem allihopa ❤


Allt ljus pÄ dig min kÀra lÀsare!

Trevlig helg och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig och Greta-bilden lĂ„nad frĂ„n nĂ€tet) 

8 kommentarer:

Annika sa...

SÄ mycket som hÀnt den sista tiden.
Vad hÀrligt med Ànnu ett gulligt litet barnbarn i familjen, ÄÄÄ.
Lilla Ella Àr ju jÀttesöt!

Greta T ja, vilken tjej hon ÄR. Hon fĂ„r folk att lyssna mer Ă€n ngn annan. Tycker ocksĂ„ om henne, och hejar alltid pĂ„ henne.
Hon kÀmpar pÄ och vÀcker folk mer Àn ngn politiker ngnson lyckats med.

Anna, ha en jÀttefin helg.
KRAMAR!!

Channal sa...

Hej Annika! Ja, hÀr hÀnder det sÄ mycket att jag inte hinner med. mest roligheter sÄ det Àr skönt! Greta, vilken tjej! Hon har verkligen fÄr politiker att lyssna och fÄ svansen mellan benen! KRAM

Ninnie sa...

Stort GRATTIS till er! Ett nytt litet liv, sĂ„ underbart! En sĂ„ söt liten flicka. Åtta barnbarn...vilken lycka!

Har lĂ€st om er Kretavecka, och sett de hĂ€rliga bilderna. Å, det ser verkligen underbart ut! Vilket fantastiskt fint hotell!! Vilken finfin 60-Ă„rspresent du fick av din man!

Du ser sÄ vacker och frÀsch ut (som alltid!) - inte kan man tro att du Àr 60.
Men Äldern sitter ju inte i siffrorna, den sitter inombords. Inuti Àr man ju densamma som alltid, Àven om kroppen kanske kan kÀnnas lite sliten emellanÄt...

Jag har varit pÄ Kreta tre gÄnger, men aldrig i Rethymnon. Men Chania har jag varit i, en fin stad med en vacker hamn och fyr!
Första gĂ„ngen jag var pĂ„ Kreta var VÄLDIGT lĂ€ngesen, 1981 tror jag! Jag reste med en kompis, vi var i Agios Nikolaos pĂ„ östra sidan av ön. Oj, det var en festlig resa...Men vi var ocksĂ„ runt och sĂ„g oss omkring, hyrde mopeder som vi puttrade runt med - lĂ„nga vĂ€gar...PĂ„ den tiden hade man ju inte GPS och mobiler...ett under att vi hittade! =)

Jaa, du ska verkligen vara stolt och glad över att du klarat att jobba litegrann, hurra! Nu hoppas jag du kan njuta av ledighet och sommarlov - trots en jobbig tid igen med behandling som du mÄste gÄ igenom.
Hoppas allt gÄr bra!!

Ha en fin helg med det nya lilla barnbarnet!!

Kram frĂ„n Ninnie ❤️

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Ett nytt litet liv, fantastiskt! Kreta var toppen, bĂ€sta presenten! TĂ€nk, jag var pĂ„ Rhodos 1981 med Club 33. Party och sol och JÄTTEKUL!! Jag Ă„kte sjĂ€lv 17 Ă„r gammal!! Vi hyrde ocksĂ„ moppe och Ă„kte runt med. Roliga minnen. KRAM

Anonym sa...

TÀnk att du redan har kunnat jobba men förstÄr att det varit anstrÀngande ocksÄ. Bra och roligt att fÄ avsluta terminen och sÀkert sÄ uppskattande. Och sÄ en liten fin Ella :).

Ja, Greta hon gör verklighet av allt prat och hon Àr fantastisk! TyvÀrr vÀl ensam i debatter och i konkret handlande. Vi alla mÄste agera mer. Nu. Det Àr brÄttom!!!
Trevlig helg! Kram, Annika

Anonym sa...

Hej Annika! Det kÀndes bra att jobba, och dessa tvÄ veckor blev bara sju arbetsdagar. Ska försöka vara med pÄ skolavslutningen pÄ torsdag. Beror pÄ mÄendet.

Flera Gretor i politiken tack! Fattar inte strutsmÀnniskor som grÀver ner huvudet i sanden. Se bara hur det Àr pÄ Nordamerikas östkust just nu! Fler naturkatastrofer kommer det bli om vi inte gör nÄgot nu! TÀnker pÄ mina barnbarn och deras framtid!

KRAM

Mamma C sa...

TÀnk att du jobbat de sista tvÄ veckorna med innan sommarlovet.
Åhh, vilken fin liten Ella som kommit till i eran flock.
Ja, Greta vilken tjej.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Ja, det var kul att fÄ trÀffa klassen. Hoppas jag kan vara med pÄ skolavslutningen pÄ torsdag. Heja GRETA!! KRAM