torsdag 15 juni 2023

WOHOO Sommarlov!

Idag har alla barn i grundskolan gått på sommarlov☀️🍓🦋🍦
Imorgon är det dags… då fylls Norrköping av sång, vita mössor och glada studenter! 
Så festligt och varmt, +27° och blommor och ballonger överallt!


Fina minnen… Idas student 2008 och Lottas student 2015🥂🌟


Bra jobbat alla elever och all personal!
Mina kollegor har några junidagar till att jobba. Själv är jag sjukskriven.
Så GLAD att jag orkade vara med på sexornas avslut på min fina skola.
Det blev en hel del tårar, fina ord och massor av kramar... t.o.m. från föräldrar.


Uppdukat klassrum och där bota står min bästa kollega Ewelina.


Har ni sett vilka fina girlanger som hänger i taket med mumsiga glassar eleverna + fröken Anna har ritat?
Och vilken vacker jordgubbstårta... lika god för smaklökarna som för ögat.



I klassrummet var det tårtkalas, utdelning av stipendium till fem elever och presentkort till alla!



Vi fick en jättefin skolavslutning med alla 302 elever och 85 pedagoger! 
Jag är så stolt över min skola! Älskar verkligen mitt jobb!
Så fick jag gråta en skvätt också...




Hur rörd blev jag inte av alla fina blommor och presenter...
En liten rosa hortensia, en vit blombukett och en vit orkidé.
Lite godis också... choklad och saltlakrits som de vet att jag gillar. 
Fick även en mugg, en bok, en ljuslykta som en ängel och massor av gulliga kort från eleverna.



Eller se här! En tjusig flaska med Prosecco! Den ska maken och jag öppna imorgon.
För då ska vi fira att jag är klar med min strålbehandling! Så skönt! HURRA!!


T.o.m maken får hänga med på en av presenterna som jag fick från hela klassen "Middag för två".




Blommorna matchar mitt vardagsrumsfönster och det gillar jag!
Den lilla rosa hortensian är fin i fönstret tillsammans med den vita orkidén.
Perfekt till den stora rosa hortensian som jag fick av Annika igår.



Tänk, Frank har slutat ettan idag. Mormors stora pojke.
 Ida skickade bilder från skolavslutningen.



Vi fick även fina bilder från Inez sommaravslutning från Förskoleklassen i Kisa. 
I höst börjar hon ettan! Åren går fort... Alma och Lilly börjar ettan år 2025.

Kvällens soundtrack...



Nu gick luften ur mig... hängmattan väntar!
 Från och med imorgon är det bara vila och återhämtning som gäller efter min sista tur till US.
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Äntligen sommarlov, så härligt och skönt.
Så mycket fina presenter du fick av dina elever. Klart man fäller en tår när det är skolavslutning.
Ha en bra fredag och lycka till med din sista tur till US idag.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! TACK!! Nu är jag klar med strålningen, och då fällde jag inte bara en tår! KRAM

Eva sa...

Åh, härligt med sommarlov, har läst tillbaka lite på din blogg och önskar dig massor av varma kramar som krya på dig, skönt att sista strålningen är gjord, hoppas du får en skön uppvilande sommar nu. ❤️

Anonym sa...

Hej Eva! TACK! Nu ska jag bara ta det lugnt och vara hemma🙏🏻 KRAM

Anonym sa...


Vilken glad och fin dag tillsammans med alla skolbarn och kollegor :D!
Och alla vackra blommor och dekorationer...
Ha ett härligt sommarlov nu och krya på dig ordentligt!
Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! TACK! ja, en fin solig dag! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så fina bilder på dina flickor! Jamen tänk vad åren går.

Vilken festlig avslutning för dina sexor. Så fint dukat och högtidligt för dem att få sluta mellanstadiet.

Underbara presenter. Du är uppskattad och omtyckt. Det märks tydligt. Jadu, det är bomull för lärarhjärtat att få känna sig uppskattad av sina elever. Så fint Anna. Och vilka presenter sedan!

Hoppas du får många sköna stunder i den där hängmattan i sommar.

Varm kram till dig min vän!

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Visst är det kul att få känna sig uppskattad. jag såg att fint du fick av dina elever som slutade nian. Nu får du ett nytt gäng till dig som kommer från "mitt" mellanstadiet. Det händer så mycket på tre år från varje stadie. Njut av sommaren nu Anneli. Jag ska bara vara hemma och vila. KRAM