torsdag 22 juni 2023

Våra dagar går i repris om o om igen...

Kära vänner! Vi har verkligen haft fantastiska dagar.
Och imorgon är det Midsommarafton!

 

Min tisdag... 

Dagarna går! Ja, jisses! Var blir tiden av? Snart har halva 2023 gått!





Välbehövliga vilodagar nere vid vårt sommarbo.
Det mest spännande är att se stora som små båtar och några grannar som hejar!


Sen unnar vi oss väldigt god mat varje dag!
OMG, Jureskogs Tryffelburgare! En stor saftig hamburgare med krämig fyllning.
Lovar, du ska få receptet på den... sommarens favoritburgare.


Min onsdag...

Då blev jag priviligierad med favoritbesök... Ida och barnen kom med bussen kl.11.00.



Kul hade de, Frank och Alma bland sjögräset... och varmt i vattnet var det också.
De lekte ”havet är djupt”  och att de var sjöodjur.






Det är inte helt fel med varmkorv med bröd och söta jordgubbar efter badet.



När vi hade smaskat i oss av allt gick vi upp till badbryggan vid tvåtiden.
Där finns en liten fin sandstrand som Alma låg och chillade på.


Det blev en heldag nere vid Bråviken... och där fläktade det så skönt.



Tiden går fort när man har roligt... och det bästa är att det bara tar tre minuter att gå hem till vårt hus.


Och sjön suger...


Igår blev det vad jag kallar en barnmiddag! 
Den här typen av mat är perfekt om du vill ha glada barn!
Hur gott smakade det inte med spagetti al dente, mamma Scans köttbullar, gurkmajonnäs, riven parmesan, gräslök och tomatsallad i skuggan under markisen på balkongen. MUMS vad gott!




Min torsdag...

Idag fick vi finbesök från Amerika!


Våra goda vänner Monica och Janne... och hennes bror Kjell kom på en fika.
Monicas bror flyttade till USA 1982. Han bor strax utanför Chicago.
Vi fick en jättetrevlig stund tillsammans.



Äntligen!
Nu var det dags för mig att återigen servera min smulpaj med rabarber och jordgubbar till lättvispad grädde.


Det blev dagens succé vill jag lova! 
Och det är samma stuk på rabarberna och gubbarna som förr!
Det blev inte en smula kvar... de skrapade ur formen.



Helt otroligt! Här går de... två kärlkirurger som matchar varandra med vresrosorna.



Med den här vackra doftande vresrosen önskar jag er en riktigt härlig Midsommarafton! 
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Precis som du skrev hos mig, så är det rätt skönt med dessa dagar med.
Så fina och härliga kort som bara ropar sommar för full hals (hmmm, säger man så 🤔).
Ha en fin och härlig midsommarafton du med.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! TACK! Visst är dessa dagar sköna... de får gärna kom i repris många gånger! Hoppas du har haft en mysig midsommarafton i Spanien. KRAM