lördag 24 juni 2023

Midsommardagen♥

Kära vänner! Vilken sommar vi har. Hoppas ni njuter fullt ut! 



Vilken FIN dag vi fick! Våra två yngsta barnbarn Enzo och Ella kom på besök.



Och självklart var även deras föräldrar med... Jessica och Petter. 
Och vi dukade på balkongen som vanligt.



Det enkla är absolut det godaste... som en soldränkt nykär kyss!
Söta svenska jordgubbar, lättvispad grädde och NYSLUNGAD HONUNG! To Die For!



Och hur söta är inte de här två små gullungarna... man vill bara pussa på dem.
Bäst att passa på... de små växer alldeles för fort!






Det är varmt, väldigt varmt... både i vattnet och i luften.


Så efter go'fikat blev det bad...





Vår lilla midsommarpojke!






Jag har sagt det förut, jag vet, men det tål att sägas igen! 
Tänk att det enkla kan vara så gott. Färsk stekt strömming från Oxelösund.



Ja, det här hör absolut till makens och min favoritmat! Vad vi svullar!
Stekt strömming är en utflykt till min barndom... Gott! 



Nu har vi firat midsommar färdigt... vad händer imorgon mån tro? Jo, vårt sommarbo!
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är.

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Åhhhh, vilka fina bilder på två av era gullungar som ni har i er flock.
Håller med dig att det enkla är absolut det bästa.
Hur god såg inte eran mat ut då 😋.
Ha en fin och bra söndag.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Tack! Ja, tänk så gott att steka lite strömming och sätta på lite färskpotatis. Nu blev jag hungrig. KRAM