tisdag 6 juni 2023

Vilket kalasväder☀️🇸🇪

Kära vänner! Idag har vi inte bara firat vår nationaldag - Sverige 500 år.
Vi har även firat min bästa svärson Mike 30 år.


Men först tillbringade jag några timmar nere vid vårt Sommarbo. Maken tog t.o.m. ett dopp.
Bråviken är inte lika ljum och skön som Medelhavet... men uppfriskande och svalkande.



Själv njuter jag bara av att vara där... 
Läsa bok, fotografera, sitta och titta och filosofera.


"Midsommarblomster från solskenssnår jag plockar och sätter i nytvättat hår...  
En stor bukett ska jag sätta i vas för idag blir det sommarkalas!"

Älskar Majas alfabetsånger.


Hipp Hurra till finaste Mike idag!


Bilden nedan är Mike som ligger på svenska flaggan alldeles nyfödd. Så SÖT!
Det var Expressen som arrangerade bilden och gjorde ett repotage i tidningen för 30 år sedan.




Hur lycklig blev inte födelsedagsbarnet när han öppnade sitt stora paket!
30-årspresenten från flera av oss var en jättefin bas. Han blev verkligen överraskad!


Det bjöds på så mycket gott som Mikes föräldrar hade ordnat... Churrasco Chileno.
 Det är en utsökt chilensk macka med biff som man får komponera ihop själv.
Lite som en Steak Sandwich - ”Tjockis-Macka” - MUMSIGT GOTT! 
Den innehåller tunt skivat mört saftigt nötkött som är grillatAllt läggs i hembakat bröd 
med bl.a. tomat, skärbönor, sallad, gurka, grön färsk chili och hemmagjord majonnäs. 



Kusinerna hade det roligt tillsammans...


Mikes mamma är fantastisk på att baka tårtor... och de är lika goda som vackra.
♥ Hjärtligt tack för ett mysigt kalas! 




Jag älskar vårt vackra land, lite extra stolt och tacksam just idag.
Med flaggan i topp vill jag önska er en härlig Sveriges nationaldag!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig + lånade av Ida)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Förstår att det var mer ett uppfriskande dopp i Bråviken.
Vilken fin present han fick.
Tårtan var vacker och ser mycket god ut med.
Ha en fin onsdag
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Tack, detsamma till dig! Visst fick han en fin present, han blev jätteglad! KRAM

Annika sa...

Men ph vilket mysigt firande av Mike. OCH så himla gulligt med flaggan då han var nyfödd. Tänkte säga att ni borde återskapa den bilden, men kanske inte ändå, HAHA!!!
Chile är verkligen en stor del av era liv, underbart tycker jag!

OCH ert sommarbo då, vilken PLATS!! Där kommer du att kunna njuta massor i sommar. Kan man sova över där också?
Underbart fina sommarbilder, Anna.

Kramar från mig!!

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Haha ska höra med Mike vad han säger om att återskapa bilden. Det vore ju lite kul!

Visst kan vi sova nere vid vårt Sommarbo. Det är rätt så stort, finns tillgång till ett litet kök med trangiakök och lite grill samt en Porta Potti/Kemiska båttoalett.

KRAM