tisdag 27 juni 2023

Igår kväll susade vi tyst på vägen med min elbil...

Och vi hamnade här i Stegeborgs Hamnkrog. 
En idyllisk miljö vid Slätbaken. Inloppet från Östersjön till Göta kanal. 



Bad maken ta en bild på mig... det brukar gå rätt så fort när han tar bilder... denna blev kanon! Se nedan…
Hahaha! Fixade till en glad-selifies med solen i ögonen och blåst i håret...



Vi satte oss under den lilla kastanjen... kvällsbrisen blåste på ordentligt. 
Hmmm... vad ska vi beställa för något? Vi tog samma varm- och efterrätt för ovanlighetens skull.






Varmrätten... halstrad röding, smörade primörer och potatis, mousselinsås, laxrom, gräslök och dill.
Jag gillar INTE att klaga... vi är bortskämda med god mat.
Men det var väldigt snålt med primörer, potatis och fisk. Sen var såsen alldeles för salt.

Miljön var underbar och vi kom att prata med folk vid grannborden.
Finns så många roliga och trevliga människor... en jättemysig kväll med många skratt.



Dessert...och då valde vi Crème Brûlée, bourbonvanilj, syltade hallon och citronmeliss.
Det var en tiopoängare... jättegod!




Himlen var fortfarande ljus när vi åkte hemåt vid halv tio på kvällen.


Middleaged teacher's Wardrobe Diary... 

Gårdagens och dagens klänning från ARKET. Nordisk design i naturliga material.
ARKET tillverkar plagg och produkter för en väldesignad, hållbar och bestående garderob.



Sval, tunn lite creppad bomull med rosa blommor, gröna blad på svart botten.
Till det mina silverballerinas och silversmycken Butterfly från Efva Attling.


Måste få tipsa om årets godaste GB-glass om du gillar saltlakrits och hallon... Raspberry Licorice.



Ikväll kommer det bli kul med Allsång på Skansen... säkert fullsatt i detta fina väder!
Själv sitter jag i soffan hemma och sjunger med maken🎶
Och kan det vara ett bättre avslut än Morden i Midsomer på det? 

Allt ljus på dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Men vilken mysig kväll på ett så fint ställe med god mat.

Perfekt!

Jag är också väldigt förtjust i Modern i Midsomer (åkte igenom den byn en gång) somutspelar sig i sådana mysiga miljöer.

Så log jag brett när jag såg din klänning. Jag har nämligen en precis likadan. Imagine that! Tänkte ha min till guldskor, men silver var också supersnyggt. Vi har bra smak vi!

Ha en underbar dag Så vackra omgivningar där ni bor.

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Hahaha ÄR DET SANT?!! Vi har verkligen samma garderob. Kul! KRAM

Ninnie sa...

Hej Anna!
Vilken underbar kväll ni fick! Och vilket vackert ställe ni var på.
Jaa, sommaren är ljuvlig, eller hur?

Idag skiner solen från en molnfri himmel igen efter en regndag i går.
Underbart!

Ha en fin dag!

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Inget regn här på ostkusten... solen den bara skiner och skiner! Underbart (men lite för varmt). KRAM

Mamma C sa...

Vacker och mysig miljö att sitta och äta i. Synd att maten inte var helt till belåtenhet.
Typiskt med bilden 😁 men du fick ju till en själv väldigt fin.
Jättefin och snygg klänning hade du på dig med.
Glassen måste jag se om man kan hitta här. Eller om den bara finns i GB:s svenska sortiment.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Tack! Haha, han är ingen fotograf direkt. Finns saltlakrits i Spanien? Trodde det mest var vi nordbor som gillade lakrits. Hoppas du hittar den. KRAM