onsdag 5 april 2023

Återbesök efter en vecka...

Fullt med snö bland mina utslagna krokusar. Pärlhyacinterna har frusit och säckat ihop.
-4° ute, för kallt att plantera penséer... orken finns inte riktigt där heller att göra påskfint.


Idag har vi varit på återbesök till bröstenheten i Linköping.
Såren inspekterades. Det är precis en vecka sedan operationen gjordes.
Jag ville ej titta och se hur det ser ut... känner mig inte mentalt redo än. 
Min kontaktsjuksköterska tillsammans med den ena kirurgen som gjorde ingreppet och maken tittade.
Alla var nöjda. De sa alla tre att det ser jättefint ut! Och maken sa även att det är riktigt snyggt gjort.
Det känns bra! På torsdag nästa vecka ska jag titta och se hur det ser ut tillsammans med min sköterska.
Hon sa att det är bra att göra det tillsammans och inte när man är själv. Jag gör som de säger.


Middleaged teacher's Wardrobe Diary... 



Dagens outfit. Fin röd blus med ljusbeiga blommor, röd kofta, röd väska och beiga byxor.


Hemmabiomys!

Ännu en överraskning i brevlådan... filmtajm med lite smått och gott!
Det var från makens dotter med familj i Linköping. 1000-Tack!
Och TÄNK! Idag fyller Theo TIO år! Inte klokt vad åren går... en stor kille!
Klart att morfar och Anna har ringt och grattat tioåringen. Blir tårtkalas på lördag!


En kod för att se en film på SF Anytime... får se vilken jag väljer... kanske Boy from Heaven.
Sveriges bidrag till Oscars bästa utländska film. Av de Oscarsnominerade har jag redan sett... 
Elvis och Ruben Östlunds trippelnominerade Triangle of sadness. Se HÄR och HÄR!
Vi har även sett dessa filmer nedan... Storslam tog Everything everywhere all at once.



Everything everywhere all at once - ViaPlay
Överskattad bergodalbana-action som gav mig nada!⭐️

The banshees of Inisherin - Disney+
Udda relationer på en liten irländsk ö på 1920-talet.⭐️⭐️⭐️

Top gun: Maverick- Apple TV
Tack, en klassiker som håller och som jag gillade mycket!⭐️⭐️⭐️

All quiet on the Western front - Netflix
Tysk film om 1:a världskriget. Hur hemskt är inte ett krig?!!⭐️⭐️⭐️⭐️

Blonde- Netflix
Filmen är baserad på boken Blonde av J.C Oates
En fantastisk bok som jag läste för 24 år sedan.
Filmen tog mig till en annan dimension... Hollywoodindustrin - MeToo. 
Den berör så många viktiga ämnen som mental hälsa, våld i hemmet, våldtäkt, 
smärta, maktmissbruk, barnmissbruk, kärlek och brist på kärlek... listan kan göras lång. 
Jag mådde riktigt dåligt efter att ha sett filmen.⭐️⭐️⭐️⭐️



Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Så skönt och bra att det ser fint och okej ut.
Vilken fin krya på dig present du fått med.
Det ser ut att bli plusgrader till påsk hemma hos er i alla fall. Kanske du kan sitta ute och njuta av solen mot en husvägg.
Ha en fortsatt bra onsdagskväll.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Tack! Jag hoppas på sol till påsk! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Jag sitter här och läser ikapp lite. Så många fina blogginlägg du har fått ihop under de senaste dagarna. Jag kommer ihåg när jag inte jobbade och kunde ägna mig så mycket och bloggen,verkligen hinna och orka dokumentera livet och tankarna. Som du gör nu. Älskar man att blogga så är det guld att ha lite lugn och ro och känna att man har tid.

Så fint att operationen blev lyckad och att det blev snyggt gjort. Sådant är viktigt. Jag skulle känna mig så trygg att ha en make som är läkare i en sådan här situation och det är jag så glad för att du har. Jag förstår att du inte ville titta, och absolut skall man ha sällskap och stöd när man tittar hur det ser ut så att det inte blir en chock. Tänker ofta på dig i detta och önskar dig en snabb återhämtning. Sänder helande ljus och värme din väg.

Varm styrkekram,

Anneli

P.S. Tack för dina kommentarer hos mig. Håller med helt och hållet ang. den senaste om hur dagens samhälle ser ut med så mycket krav och press från alla håll. Jag är inte heller någon karriärkvinna. Gillar mitt lärarjobb och jobbar endast för att jag skall kunna försörja mig.Tycker att samhället snurrar galet snabbt. Jag lider med alla barnfamiljer med dubbelarbetande föräldrar som försöker att få ihop livet och vardagen. Emilia och Philip kom på middag i förrgår och Emilia berättade att hon älskade att ha en hemmamamma. Härligt att höra. D.S.

Channal sa...

Hej Anneli! TACK!! KRAMAR