lördag 15 april 2023

Mitt vårtecken ÄR tussilago🌼

Ja, Kära vänner! Nu är våren här på riktigt, det känner jag.
+14°, fågelkvitter och TUSSILAGO!


Simply Breakfast... och radion är på.




Ring så spelar vi, frukost, Melodikrysset och till det en kopp kaffe! 
En perfekt lördagsmorgon...



Här bland alla tussilagon satt jag länge med min kamera.
Jag blir lika glad varje år när tussilagon dyker upp. 
Naturen betyder mycket för mig... släpper ner axlarna och bara tar in allt det vackra.



Tussilago, Tussilago farfara... Visst är det en söt vårblomma med sagoboksvackra barndomsminnen. Så starka minnen hur glädjen spreds över mammas ansikte när jag kom med den allra första tussilagobuketten.


Och nu förstår jag hennes glädje... för jag känner den lyckan genom hela mig.


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vår natur är underbar och läkande för både kropp och själ. Tussilago - så solgul och glädjande :)!
Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! Sverige är vackert och det finns en tjusning med våra fyra årstider. KRAM

Anonym sa...

Ett vårtecken för mig är storspoven med sin starka rytmiskt drillande sång som börjar lite ödsligt och dystert. Magiskt !
Annars så njuter vi av vårvintern just nu och den är fantastiskt fin.
Kram
Berit

Anonym sa...

Tussilago växer i en litet område alldeles utanför mitt
hus. De lyser verkligen. Påskliljorna vissnar, men
tulpaner börjar synas mer och mer. Trädens blommor börjar blåsa bort, men våra dogwoods blommar än. Det är verkligen en underbar tid. Tror du sett Annikas fina foton av vårt område. - Du är, som alltid, en glädjepunkt bland bloggarna. Kram!

Ruth i Virginia

Anonym sa...

Hej Berit! Så du bor norr över! Vårvinter och storspov låter magiskt. Storspoven har jag aldrig sett eller hört. Det första vårtecknet i februari för mig är talgoxens läte. KRAM

Anonym sa...

Hej Ruth! Tack! Du bor verkligen på en vacker plats. Har sett Annikas fina promenadbilder. Sen har du tussilago inpå husknuten, underbart🌼 KRAM

Mamma C sa...

Verkligen ett fint litet vårtecken som man alltid blir lika glad för att se när de blommar.
Här finns någon liknande liten gul blomma som finns överallt på allmänningarna. Vi brukar skoja och säga att det är tussilago.
Ha en fin och bra söndag.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Det är fint med små gula blommor! Tack, detsamma till dig! KRAM