söndag 9 april 2023

Påskdagen...

Kära vänner! Hoppas ni alla har haft en riktigt Glad påsk med ett välfyllt påskägg!
I mitt påskägg till er är dessa bilder på denna vackra tulpanbukett i sprakande färger!


Vackraste påskpyntet i år är alla fantastiska blombuketter jag har fått! Se bara på den här i köket!

Åh vilken ljuvlig sushi sen... ett kreativt skapande för både ögat och smaklökarna.




Jag älskar allt som går att äta och som hör måltiden till. 
Goda grönsaker och frukter med fin färg och fräsch doft, möra köttbitar, färska fiskar och skaldjur, 
vällagrade ostar i sällskap med fröknäcke och fina viner och söta efterrätter.
Sist men inte minst, den trevliga samvaron kring måltiden. 
Även om det bara är maken och jag som äter tillsammans gör jag alltid det där lilla extra.



Spicy tuna roll är min favoritsushi just nu... så GOD!
Färgglada tulpaner och vacker sushi är som ett påskris och målade ägg.
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken vacker färgbomb i din tulpanbukett på köksbordet.
Här har du en till som gillar att äta 😀.
Här är det bara gubben och jag som sitter till bords. Men det är alltid kul att fixa till det lite extra ändå när man ska äta.
Ha en fortsatt fin påskdag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Du gör det alltid så festligt och gott... det gillar jag! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Sushi till påsk! Helt perfekt. Vacker mat, och man skal ju äta med alla sinnen. Jag gör som du. Dukar vackert fast det bara är vi två. Livet är för kort för allt annan.

Kramen,

Anneli

Channal sa...

Haha eller hur Anneli! Färgglada tulpaner och vacker sushi är som ett påskris och målade ägg! KRAM