tisdag 4 april 2023

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...

 6 days, 6 looks, one woman!

Här kommer några hallbilder från i fjol... maj 2022.

Ja, jag städade min blogg lite och hittade detta opostade inlägg. Lite vårinspiration🌸

Jag vill ju hänga undan vinterkappan och ta fram vårkläderna. NU!

Den vita blusen...

Jag har många vita blusar och skjortor. Säkra kort i garderoben!

Här är två av dem... till en mörkblå smalare byxa.

En skjortblus med hålbroderier med puffiga ärmar och en slät blus med runda sprund nertill.



Den knallröda krokoväskan får allt plats i... det är sant! Hokus Pokus Simsalabim!
Kontokortet, kameran, kam, lipgloss, penna, nycklar, mobilen samt andra livsnödvändiga saker.



Sen får den röda handväskan plats i den blommiga ryggsäcken tillsammans med jobbdator, 
min lärarkalender, vattenflaska, paraply, frukt och lite annat smått och gott.
Gosiga koftor kan jag aldrig ha för många av i olika kulörer. Här i sommargrönt! 


Samma vita skjorta som ovan, den är mer som en bussarong. Här till vida coola tigerbyxor.
Dessa byxor är även läckra till fest med höga svarta klackar och ett svart linne under en tunn svart blus.


Snart får jag ta fram den blommiga klänningen...

Jag har alltid gillat Martina Haag och hennes klädval inspirerar mig.


Nu har vi samma klänning igen! Grönblommig klänning i tung fin trikå.
Skärpet till klänningen tog hon som hårband... snyggt!


Lånad bild från Martina Haags Instagramkonto... skål!

Grönt är skönt...


Pucci-inspirerad skjorta i bomullspoplin, vit jeansjacka/grön kofta till vita byxor och skor.


Längtar efter vårvärmen nu!! Allt gott till dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

14 kommentarer:

I Monica sa...

Kul att se fina kläder och färger. Väskor har jag många och helt fantastiska och varierade mer förut, ska göra det igen. Piggar upp lite mer än de svarta när de matchar i färg.

Är ju en helt världslig sak men funderat flera gånger om vinterkappan i ull, fin men trött på den, ja, om den krävs i påsk. Kan ju ha roligare kläder under men ändå. Och med rent förnuftigt tänkande så vill jag absolut inte frysa. Tvekar hit och dit🙂.

Ha det fortsatt bra med lagom aktiviteter och vila.

Anonym sa...

Glada färger och många fina kläder! Vita blusar och skjortor är verkligen fint och användbart. Du passar i allt :)! Kram, Annika

Anonym sa...

Hej Monica! Visst är det roligt med väskor, de piffar upp! Jag är så trött på min vinterkappa men den får hänga med ett tag till. Avskyr att frysa! Som du säger, roligare kläder under. KRAM

Anonym sa...

Hej Annika! Tack, jag gillar färg! Vit blus, mörkblå byxor… glada färger till, piggar upp! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon!

Så mycket snyggt! Och du är så snygg i alla färgglada plagg. Jag blir riktigt glad av allt grönt och rött. Och väskan är en riktig karamell.

Ja, nu vill vi dumpa vinterkappan och ta fram lite lättare skor.

Här blir det fortfarande snökängor och vinterjacka i full mundering med mössa och vantar på mina hundpromenader.

Underbart för dig att få gräva lite i din garderob och shoppa vårkläder från det befintliga klädbeståndet.

Ha en riktigt fin dag!

Varm kram,

Anneli

Mamma C sa...

Jag älskar färger och dina outfits var snygga allihopa.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

Anonym sa...

Vad roligt att se dina vackra kläder med färg och fläkt. Troligen mår du något bättre nu.
Var rädd om dig och trevlig påsk.
Kram Anki

Anonym sa...

Minns den gamla ramsan att grönt är skönt , blott är flott och rött är sött. Tror att man desutom sa att gult är fult .
Men du passar då så bra i alla färger och den röda väskan är verkligen pricken över i :)
Önskar dig en fortsatt fin och förhoppningsvis solig onsdag i stilla veckan.

Kram

Berit

Anonym sa...

Hej Anneli! Tack! Längtar till vår o värme! Så spännande att djupdyka i min garderob. Glömmer bort vissa plagg, de blir som nya! Idag snöar det och termometern visar på -4! Brrr… KRAM

Anonym sa...

Hej Carin! Tack! Visst är det härligt med färg! KRAM

Anonym sa...

Hej Anki! Tack, det går åt rätt håll! KRAM

Anonym sa...

Hej Berit! Visst minns jag också den ramsan. Jag har alltid gillat gult och jag gillade inte att man sa att gult är fult. Jag sa istället: ”Gult är surt”. Som citroner! KRAM

Annika sa...

Hej gulliga fina Anna!
Har läst igenom din blogg nu sedan jag kom hem. Ser att du gått igenom operation och att du inte et om du kommer att få cytostatika eller inte. Håller alla tummar för att du ska få slippa.
Ja, vilket dream team du hade vid operationen. Fantastiskt.
Hade du cancer i både brösten? Jösses vännen.
Jag förstår att det är en orolig tid, men jag hoppas att du kan få lite ro och frid nu när du ska vara hemma ett tag.
Du har fina vänner, familj och make.
Och så kanske det känns lite bra att skriva här också, vi är ju med dig vi bloggisar!!
Varmaste kramar från mig!!

Anonym sa...

Hej Annika! Tack finaste du! Bloggen ger verkligen stöd! KRAM