lördag 29 april 2023

En fredagstur till stan...

Hej alla vackra själar!
 Igår var jag hos min frissa... efter besöket strosade jag genom Strömparken med min kamera.


Så fint där och vilket underbart väder det var... även om det blåste lite kallt.
Det blev hur många bilder som helst... så häng med vetja på min promenad!





Fågelbad och blommande körsbärsträd... underbart!



 De japanska körsbärsträden blommar intensivt och kort. 
Blir lika lycklig varje år när jag kommer hit och få se dessa klasar av vita små blommor. 





Det stora magnoliaträdet vid det rosa huset var fullt med knoppar.
De kommer slå ut vilken dag som helst. Blir ett återbesök på måndag den 1 maj.






Nästa stopp efter Strömparken blev Knäppingsborg...


 Där satt folk ute i solen och fikade. Det var riktigt skönt mot husväggen.
Jag slank in till Norins ost... med hem kom två goda ostar och fin marmelad som vi ska ha till Valborg.


En härlig fredag. Jag fin i håret och så mycket vackert ute i solskenet.
Känslan av skön vår i luften gör verkligen gott.


Den här fina bonaden hängde i vår sommarstuga i Gamla Oxelösund... fint barndomsminne.
Nu sitter den uppe hemma hos Ida... blir glad varje gång jag ser och läser den.

Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Trevlig Valborg och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig och vacker dag du fick! Och vi fick se många vackra bilder med dessa underbara körsbärsträd... Kungsan blommar för fullt i rosa här i Sthlm, precis som så många andra träd nu lite överallt.
Skönt att gå till frissan och bli fin i håret :).
Ha en trevlig Valborg och 1:a maj! Kram, Annika

Mamma C sa...

Så vackert i Strömsparken när alla träden står i full blom.
Vi hade ett magnolieträd när vi bodde i huset. När vi sålde hade det börja att komma fler och fler blommor på det. Älskar de maffiga blommorna.
I Knäppingsborg satt gubben och jag för nästan ett år sedan och åt på fiket mitt emot ostaffären. Vet att jag köpte kvittenmarmelad första gången i Norins ostbutik. Nu köper vi det på Mercadona här.
Ha en fortsatt fin lördagskväll.
Kram Carin

Ninnie sa...

Så fint! Körsbärsblom och magnolia, ljuvligt, mmmm!
Och så härligt med frissabesök, att sitta och bli ompysslad en stund. Ha en fortsatt fin helg! Hoppas solen fortsätter skina, ☀️☀️☀️

Anonym sa...

Hej Annika! Tack detsamma! Imorgon ska det bli sol!

Mmmm min kamera älskar alla dessa bilder. Så vackert! KRAM

Anonym sa...

Hej Carin! Tack detsamma till dig!

Så mysigt vid Knäppingsborg och Strömsparken är som vackrast nu. KRAM

Anonym sa...

Hej Ninnie! Tack! Ja, solen ska skina imorgon! Fin valborg till dig! KRAM

Monica sa...

Så vackra foton! En fin Valborg önskas och idag skiner solen från en klarblå himmel. Vi njuter av naturen och gräsmattorna är lysande i vårgrönt. Våren är då verkligen vacker och lättar upp. Kram

Anonym sa...

Hej Monica! Nu är det verkligen vackert ute och SOLEN skiner!

Fin Valborg till dig! KRAM

Monika sa...

Jag var politiker i Tekniska nämnden i 12 år. Under den tiden planerade vi och såg till att Strömparken (inte StrömSparken) blev till. Tycker den blev jättefin.
Kram Monika

Anonym sa...

Wow! Jättefint Monika! Fantastiskt jobb! Då ska jag fixa till så det blir rätt. Strömparken.

Ja, hela Norrköping är ett lyft från min barndom på 70-talet. Tänk, då var det en stor fabrik mitt i stan med rykande skorstenar. 1000-Tack för Strömparken! KRAM

Annika sa...

Men så fint. Finaste tiden är nu hos dig, eller hur!! Fördelen med en sval vår är att blomningen blir längre.
Kramar och tack för vacker bildbomb!!

Channal sa...

Hej Annika! TACK! Ja, nu är det är så vackert ute! KRAM