tisdag 11 april 2023

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...


Nu går dagarna fort och vi är snart i mitten av april. Fantastiskt! 
Vilken skön påskhelg det blev med sol och värme. Så skönt med lite vårkänsla!
Idag är det kyligt men hoppas att vi slipper mer snö i år och att vårvärmen inte är alltför långt borta.


Chanels vår- och sommarkollektion verkligen exploderar i varma vackra röda nyanser. 


Mina två favoritfärger är 967 Watermelon och 969 Rouge Cuir...
Fick egentid hos min nagelfixare Sanna häromdagen... så lyxigt och skönt!
Visade henne Chanels vår- och sommarfärger... och vi hittade färgen jag önskade i hennes samling.
The Gel Bottle färg Fire Coral... jag blev supernöjd och glad.


Så nu har jag en vacker klar korallröd nyans på mina naglar...


Min outfit på långfredagen...
Tunn vintervit polojumper i merinoull till slät A-linjeformad blommig kjol. 
Den bekvämaste kjolen med resår i midjan i ett snyggt viskostyg som är superlent mot huden. 
Lätt att matcha till en stickad polotröja eller till en tunn fin blus.

Middleaged teacher's Wardrobe Diary... 



Nedan, min outfit på påskafton... samma kjol men en tjockare kashmirtröja! 
Har man två stora ärr mitt på bröstet då gör det ONT när man fryser. 
Det var varmt i solen på påskafton och vi satt ute så det var jätteskönt med värmen på bröstet.
Den blommiga röda blusen matchar kjolen och den visade jag även HÄR!


Det är inte bara min kjol som blommar. Här hemma har jag ett fyrverkeri av blomster!





Annars då, jo tack det går åt rätt håll! 
Jag har ett träningsprogram att följa. Lätt att stelna till efter en dubbelsidig mastektomi.
Jag får inte lyfta tungt (max 1 kg) och ska undvika träning som anstränger överkroppen i 2 månader.
Promenader är bra... men jag är så fruktansvärt trött... återhämtning och sömn är viktigt.
Man har ont efter en dubbelsidig mastektomi... och det är ju inte så konstigt!
De säger att det försvinner oftast inom 3 månader efter operationen, men kan dyka upp senare.
Svullnader ska försvinna efter 1-2 månader och det går som sagt åt rätt håll.




Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Ninnie sa...

Hej Anna , så roligt att se dig! Gillar din fina röda kjol!! Postade precis en kommentar i ditt förra inlägg...skönt att höra och se att du efter omständigheterna mår bra.

Från Glam till Damm sa...

Hej min vackra bloggvän som har sådan otroligt bra klädsmak. Du är så snygg! Jag älskar dina inlägg där du visar kläder, och underbart att matcha med färgsprakande blommor. Älskar att kjolen är så fin till en benvit tröja, på så sätt kan man klä den den till vardags.

Ha en riktigt fin kväll!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack, KRAM

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Så festligt att vi har mer eller mindre samma garderob! Tänk om vi skulle hamna på samma fest. Slår vad om att vi skulle komma i samma outfit, Haha! KRAM

Mamma C sa...

Så härligt att höra att det går åt rätt håll med dig.
Du är lika fin som alltid i dina outfits. Kjolen var jättesnygg.
Ha en fortsatt fin tisdagskväll.
Kram Carin

Anonym sa...

Vackra kläder och blommor!
Skönt att du mår "enligt plan" och klart att du måste vila mycket och läka.
Man kan nästan tro att du bor i en blomsteraffär ;)... Kram, Annika

Channal sa...

Hej Carin! Tack, KRAM

Channal sa...

Hej Annika!Tack! Haha eller hur! Fullt med blommor! KRAM

Annika sa...

Hej fina Anna!
SÅ fin färg på lacket, gillar.
Vackra bilder öva i dagens inlägg. Så vårligt och tjusigt.
Förstår att du är trött. Du har ju genomgått ett stort ingrepp.
Du är så fin i dina kläder.
Stor kram från mig!!

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Idag har sett vit- och blåsippor! Jippi! KRAM