lördag 8 april 2023

Födelsedagskalas på påskafton!


Idag på självaste påskafton sammanstrålade vi i Linköping för att fira Theo 10 år och Inez 7 år.
Så mysigt och kul att alla var där förutom Lotta! Nästan hela vår familj samlad och Lena hör till den.
Ja, Lena är makens första fru, Johannas mamma och hon är lätt att tycka om, jättetrevlig!


Vilket tårtbord... massor av gott... ett riktigt festligt kalas!




Många fina presenter till födelsedagsbarnen...




Och vilket väder vi fick! Årets varmaste dag, +11°. 



Guldig macaron och chokladtårta med en kycklingpralin med smak av mango.



Vi satt ute hela tiden vi var där... så underbart skönt!


Snart kommer Enzos lillasyster Ella. Tänk, då har vi åtta barnbarn!





Inez kör med sin nya radiostyrda bil... brum brum brruumm wroooom...
Och spännande att köra med Theos drönare... bilden nedan fotad med drönaren. How cool!


1000-Tack för en mysig eftermiddag i strålande solsken! 

Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Åhh, så roligt att det kom sol och värme till er.
Vilket mysigt födelsedagskalas det blev med. Bra när man kan slå ihop dem.
Det var ett smarrigt tårt och kakbord som det bjöds på med. Skulle jag gärna viljat ha smakat på.
Ha en fin söndag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Verkligen kanonväder! Hoppas den bara får stanna. KRAM

Anonym sa...

Fint kalas, ska jag säga! Hade också kalas
(open house) på påskafton,fast födelsedagen är 9 april. 95-årsdag. 4 generationer var här, alla
kvinnor. Mycket enkelt. Det var för mina underbara grannar, som ser efter mig varje dag, så jag kan stanna i mitt hus och trivas.
3 av min sons klasskompisar kom!
Känner mig välsignad. Ruth i Virginia

Anonym sa...

Åh finaste Ruth! Underbart att bli firad så, fyra generationer kvinnor🙏🏻💖 Fantastiska grannar du har också. Stort Grattis i efterskott! KRAMAR

Från Glam till Damm sa...

Underbara bilder med familjen och barnen som utstrålar värme och kärlek. Och ja, det ligger många vuxenpoäng i att umgås med och tycka om mannens ex. Fint att det fungerar bra.

Varm kram och ha en fin kväll!

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Vi har det så kul när vi alla träffas och det är viktigt! KRAM