söndag 2 april 2023

Känner mig stark och ledsen...

Kära vänner! Även idag har solen lyst över oss... underbart! 
Jag hoppas att vårvärmen inte är långt borta, för jag vill ta fram vårkläderna nu! 



Två tegelstenstjocka böcker, ett stort vackert kort - en akvarell från Femörehuvud och rosa tulpaner. 
Allt detta kom min bror Lasse och min svägerska Lisa förbi med. Blev jätteglad! Tack!


Samma vackra vy som akvarellkortet fotograferad av mig... Femörehuvud Oxelösund.
Ska bli spännande att läsa Torsdagsmordklubben och Mannen som dog två gånger.
Författaren Richard Osman är helt ny för mig... läs om honom HÄR!


Se vilken fin fågelholk Frank och Alma har köpt till våra söta blåmesar... 
Holken ska sättas upp i körsbärsträdet på framsidan nära balkongen. Där kommer de trivas!



Mina gamla goa vänner Annika och Berit kom med en stor hink med honung och ett fint kort.
De vet vad som går åt här hemma... har alltid honung i mitt te morgon och kväll.


Tulpanerna som jag fick av Lasse och Lisa är som rosa rosor... så vackra.


Maken han lagar så god mat och han servar mig så fort jag ber om något.
Men det här med städning ser jag mellan fingrarna. Vila är fokus för mig!
Vi har pratat om att under en period anlita städjälp. Finns så mycket annat maken och jag kan ägna oss åt.
Imorgon ska jag till VC, då ska dränagen dras ut! SÅ SKÖNT!!


Trevligt veckoslut, hoppas att du har haft en fin vecka!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra tulpaner!
Och roligt att kortet stämde så väl med ditt foto på fyren :D!Båda så fina.
Böckerna du fick känner jag inte till, inte heller då författaren. Du får recensera dom när du har läst...
Javisst, nu är nog våren här snart får vi hoppas.
Ha det så bra!
Kram, Annika

Anonym sa...

Hej Annika! Visst är det vackra tulpaner. Lovar, gör en recension av böckerna! KRAM

Anonym sa...

Väldigt vackra tulpaner och trevligt med nya böcker att läsa. Känner inte heller till denne författare så det blir fint med en recension.
Den nya holken passar bra till blåmesen som är en av mina favoritfåglar :) näst efter domherren.
Hoppas att dagen blir bra och att solen visar sig från sin bästa sida.

Kram
Berit

Tummelisa sa...

Bra att du känner dig stark, men vill inte att du ska vara ledsen....
Fina blommor och böcker du fått. Ny författare för mig.
Skönt att du blir av med dränagen, förstår att de känts besvärande.
Hoppas du mår bra efter omständigheterna, och har det drägligt. Tänker på dig.

Kram Tummelisa

Anonym sa...

Hej Berit! Blåmesen är även min favorit efter rödhaken! Det är roligt med fåglar. Solen skiner! KRAM

Anonym sa...

Hej Tummelisa! Ska bli så skönt att få bort mina slangar och solen skiner! Det gör mig glad! KRAM

I Monica sa...

Så otroligt skönt att du får bort dränagen, du har haft dem länge ändå. Pratade med väninna som också gjort operation och hon sa att dränage har man absolut inte här i Stockholm. Men det är tydligen olika och jag förstår egentligen inte det.
Men nu är det som det är och önskar dig lycka till med det imorgon och att allt ser fint ut och läker bra. Och att du inte har ont. Ta väl hand om dig.
Fint kort och ditt foto är finare än vykortet, sånt tänker jag på🙂

Anonym sa...

Hej Monica! Tack! Blev själv sugen på att måla av mitt fotografi i akvarell. Det beror på hur stor operationen är. Tar man bort en liten bit, typ en tårtbit från bröstet behövs inget dränage. Tar du bort allt behövs det. Det kom en hel del sårvätska så det behövdes. Annars hade såret svullnat upp och blivit ont. Eftersom det var helg blev det ett par dagar extra. Men nu är det borta och det är jätteskönt. KRAM

Anonym sa...

Jag tänker på dej, när jag går ut på min ca 10 minuters
promenad för- och eftermiddag med min granne och walker.
Är himlen blå tänker jag på alla dina vackra foton av
både dej och ditt vackra hem.
Påskliljorna börjar bli lite glåmiga här, men tulpan-
bladen växer sej fint. Körsbärsblommorna har försvunnit,
men andra träd blommar ett tag till, innan vi kommer in
i den djupgröna sommaren.
Klart att man blir ledsen ibland, när man går igenom
en otroligt stor operation, som ändrar ens kropp. Jag
är så glad, att du har en make, som stöttar så fantastiskt. Själv har jag aldrig haft en operation i mina snart (9 april) 95 år. Nästan otroligt!
Tillåt dej att vara ledsen. Varmaste hälsningar fr
Ruth i Virginia

Channal sa...

Hej Ruth! Tack vad gullig du är! Idag har vi det grått men krokusen blommar på gräsmattan. Påskliljor, körsbärsblom och tulpaner får jag vänta på ett tag till. I år är våren sen! Ser lite snö här och där. KRAM

I Monica sa...

Ja, jag både tänkte och trodde att det var så men hon är alltid så bestämd och får väl vara det för jag sa att det säkert är väldigt olika. Och läkare bedömer ju också från fall till fall och vad som krävs.

Ha en fin påsk nu och vi hoppas att snön smälter av sol.

Channal sa...

Hej igen Monica! Så är det, kirurgen bedömer säkert från fall till fall. Ja, nu får vi hoppas att snön smälter bort! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Styrkekramar till dig. Jag förstår att du känner dig ledsen. Det är en svår och chockartad situation att befinna sig i tänker jag. Jag är så ledsen för din skull att du skulle behöva råka ut för det här. Men du har bästa stödet vid din sida och det måste kännas tryggt.

Vad fint med så mycket kärlek från familjen och vänner. Så omtänksamt.

Tänker på dig så ofta.

Varmaste kram fina du,

Anneli

Anonym sa...

Tack raraste fina du! KRAMAR