fredag 7 april 2023

Ett kärt besök på långfredagen...




Se vilken fantastiskt vacker påskbukett jag har fått från min arbetsplats. 
Det plingade på dörren igår... blombud med två buketter och då hade det även kommit en bukett innan. 
Tack! Tack!


Kära vänner! Hoppas ni haft en skön och vilsam långfredag! 
Själv har jag för första gången åkt hemifrån sedan operationen. 
Ida med familj bjöd oss på lite påsklunch och fika.
Så himla mysigt och skönt att få gå bort och bara få sätta sig ner och bli serverad. 
Annars har det alltid varit maken och jag som har fixat med äggjakt och påskbord... se HÄR och HÄR!
Jag tycker det är roligt att planera och ställa till med fest... men i år finns inte orken där. 
Så att vi blev bjudna på så mycket festligt och gott det uppskattade vi jättemycket. 1000-TACK!


Frank och Alma fick fina påskägg i plåt med lite godis. 
Sen hade jag gjort kollage till dem med en prenumeration på varsin serietidning.
Franks kollage ovan och Almas här nedan... de blev jätteglada!



Istället för en blomma fick värdparet en stor fin gul- och vitrutig duk och söta servetter.


Moster Lotta kom med påskägg till Frank och Alma i hennes jordgubbsväska.
Alma ville gärna ha Lottas väska... men nej, den är Lottas. Minns när hon köpte den på Kreta.




Så mycket gott grillat kött av lamm, kyckling, nöt och gris och åtta olika goda röror och påskmust i glaset!



Och vilken smarrig och vacker påsktårta Ida hade gjort tillsammans med Frank och Alma.




Vi var där i ungefär tre timmar och jag var helt slut när jag kom hem.
Det var lagom mycket folk... lugnt och skönt. Och underbart att få komma ut lite.
Men jag har inte mycket ork... operationen har tagit på krafterna. Jag tar en dag i taget.

Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(Alla bilder fotade av mig.)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Förstår att det var kul och mysigt att komma utanför dörren ett par timmar.
Vilket påsk kalas med en massa gott och en superfin tårta med.
Ha en skön Påskafton nu.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Ett mysigt påskkalas och idag blir det födelsedagskalas! Skön påsk till dig också. KRAM

Anonym sa...

Vad härligt med ett påskkalas och tårtan var så gullig :)!
Och de gula blommorna var underbara!
Krya-kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! Visst är det en underbar bukett och gullig tårta!
Nu blir det Melodikrysset här hemma. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så härligt att få känna sig så ihågkommen av sin arbetsplats. Riktigt fint av dem. Ja, och skönt att få gå bort och bli bjuden. Här är det också oftast så att det är vi som fixar och bjuder in. Förstår att du är trött efter allt du varit med om. Det blir en anspänning både psykiskt och fysiskt.

Ha det gott!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Att få blommor och bli bjuden på god mat är det bästa! KRAM