tisdag 18 april 2023

Snygg i svart!

Kära vänner! Det är helt fantastiskt vad solen och värmen gör gott för humöret.
Nu när våren är här är det dags att ta fram vårjackan och putsa vårskorna.


Middleaged teacher's Wardrobe Diary... 

Dagens hallbild. Maken och jag har varit på eftermiddagsbio... 
Äntligen slapp jag ta vinterjackan på mig. En skön polojumper räckte, +14° och SOL.


Min skinnkjol till roliga nätstrumpor och blanka ankelboots, det har ni sett tidigare.
Här till en stor bylsig svart polotröja... vill fortfarande värma hals och bröst.



Jag helt i svart är inte så vanligt... men det händer och svart är snyggt.


Endast maken och jag satt i biosalongen... vi har sett filmen Korsett⭐️⭐️⭐️
Jo, strax innan filmen började kom det in två kvinnor kl.15.20. 
Kändes lite märkligt att vi var så få. Men lite lyxigt!
Filmen Korsett var väldigt dyster... men jag tyckte ändå om den. 
Handlingen utspelar sig under ett år, 1877-78 (1878 föddes min morfar).
 Sisi, Elisabeth, kejsarinna av Österrike och drottning av Ungern, fyller 40 år på julafton.
Kan tyckas vara något värt att fira, men hon är djupt olycklig av att åldras.
Det är en obekväm skildring av hennes fysiska och psykiska lidanden.
Hennes liv påminner mig om prinsessan Dianas och filmen Spencer.


Efter bion blev det lite AW på restaurang Butlers hörna. 
Det var där vi hade vår första date september 2006.


Sydfransk fiskgryta med torsk, lax, blåmusslor, saffran, grädde, potatis och aioli... gott!



Vilket underbart väder vi har haft idag! Det ska bli +18° på lördag, jippi!
Då ska vi ha kalas för maken i trädgården. Fantastiskt!


I min backe hemma bland torra eklöv... älskar't!



Allt ljus på dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med film, godis och god middag på det :)! Du ser så pigg ut; hoppas det känns OK också och att det går framåt med läkningen...
Härligt med alla vitsippor och stundande kalas!
Soliga kramar, Annika

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Jag försöker och bjuder till! Med lite makeup så ser jag pigg ut. Behövs hitta på lite roligheter och inte bara gå hemma. Ska jag vara ärlig så är jag jättetrött. Idag skiner SOLEN + 12°, det gör mig pigg o glad! KRAM

Mamma C sa...

Du är lika vacker i svart som i färgglatt.
Ser att du skriver till Annika att du är trött och det är väl förståeligt efter din operation. Men sådana här små saker piggar ju upp.
Så härligt att värmen dyker upp till helgen, så det kan bli kalas ute i trädgården.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

Annika sa...

Vad snygg du är, Anna! Du är otroligt fin! Brukar inte direkt gilla svart i rubbet, men du gör det så coolt. ÄLSKAR dina strumpor. Snygg-Anna!!!
Kul med bio, bra att du gör en massa sånt. Gott också med maten efteråt.
Jag har hört att just Korsett har en hel del moderna inslag, vad tyckte du om det?
Ser att du skriver att du ör trött, inte konstigt alls. Du väntar väl dessutom på besked om vilken behandling det blir? Inte konstigt at du känner dig ur slag. Fast, det syns inte.
Kramar i massor från mig!!!!!

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Hur jag mår är olika från dag till dag. SOLEN och värmen livar upp! KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Jag tyckte om filmen, gillade den moderna musiken till. Det passade. "Korsett" var en snygg och ångestladdad film om en plågad kejsarinna.

Att hitta på små roliga saker piggar upp. KRAM

Monica sa...

Snyggt med svart ibland och jag gillar det också. Du är jättefin. Och blont fint hår blir som ett smycke till, annars ger det lite mörkt intryck. Fast hur andra gör bryr jag mig inte är bäst att säga.

På vår jul på slott i Sörmland hade jag en svart sammetsklänning och kände mig ursnygg😀ja det var så rätt. Med lite vackra smycken till.

Härligt vårväder och det är så ljuvligt skönt. Intressant att läsa att ni var två på bion. Vi funderat på några dagtid och fick veta att det fullkomligt kryllar av folk då, fullt till sista plats i den väldigt stora biosalongen vi har här.
Det trodde jag inte och det måste ju finnas väldigt många daglediga, ja, finns många pensionärer numera🙂.

Och förstår att du är trött. Det är ett väldigt stort ingrepp i kroppen. Minns när jag var aktiv i mitt yrke och följde operationen som man gör från analysområdet dit allt ska och jag kände mig alltid lite sorgsen när jag såg. Tänkte på kvinnan som precis gått igenom det. Snabbt och direkt att börja analysera men det hindrar inte att tänka lite bakom allt. Vi är olika, tänkte jag ofta på, de som var lite avskärmade kunde sen vid egen minsta motgång totalt ramla ihop.

Ha det så bra du kan och vi hoppas på fortsatt fint väder.

Anonym sa...

Hej Monica! Det ska verkligen bli kanonväder, så efterlängtat! Är säker på att det är fler biobesökare dagtid i större städer! Finns så många välmående pensionärer. Så du har jobbat inom sjukvården. Att ha för mkt insikt och sett en hel del kan vara jobbigt, som min make har.

Svart är alltid elegant. Jul på slottet i Södermanland låter underbart! Har en stor tung fin bok med alla slott i Södermanland.

KRAM