onsdag 2 november 2011

Antibes Cote D´Azure hösten 2011

Dag Ett♥


Det blev en låÅång lördag! Flyget gick 06.00 från Arlanda så vi fick åka 02.40 hemifrån. Resan ner gick så smidigt. Det bästa med direktflyg är att det känns så nära. Vi var framme i Nice 08.20! Jag sov hela vägen på planet och jag sov även i bilen upp till Arlanda! Kände mig pigg när jag kom fram. Johanna hämtade oss vid flygplatsen. Det var jättekul att få se resultatet av allt jobb som de har lagt ner på renoveringen. Tänk i maj när vi var där, då var det bara ett stort kaos med färgburkar och slipdamm. Lägenheten är så tjusig, ljus och fräsch med vyer över Medelhavet och Alperna. Självklart hade vi med oss lite inflyttningspresenter... så vi startade dagen med paketöppning! En stor påse med skumtomtar, två stora påsar med Gott&Blandat (vilken tur, jag visste inte att det var Johannas favoritgodis), rogivande Chai-te, tre Kivi-ljuslyktor från Iittala i färgerna klar, rökt och hallon. Precis samma färger som på kuddarna i soffan! Det visste jag inte heller om! De fick även ett stort vitt serveringsfat med fjärilar från Mateus. I den här lägenheten måste de stormtrivas! Jag bara älskar den!



Efter paketöppningen åt vi en fransk frukost... café au lait, fruktyoghurt, luktostar, baguetter och croissanter i solskenet. Sedan njöt jag av solen på balkongen och vips somnade jag helt plötsligt i soffan! Precis innan hade jag sagt att jag INTE var trött! Pinsamt, men det var så skönt! Efter ca en timme blev jag väckt av en rolig hemma-video på TV'n som du kan se HÄR!

Lite senare tog vi en skön promenad i sommarvärmen till Juan-Les-Pins. Städerna ligger som ett pärlband bredvid varandra på Rivieran. Juan-Les-Pins ligger bara ett stenkast från lägenhet i Antibes. Tänk att kunna sitta ute och äta lunch vid stranden i slutet av oktober!
La Vie... Je T'aime




På kvällen gick mannen och jag själva till en liten romantisk restaurang som ligger i gamla Antibes, Restaurant Aubergin. Det är ett gift par som äger den lilla, lilla restaurangen. Frun håller i servicen och mannen är kocken. Genom ett litet fönster in till köket kunde vi se hur han höll på och lagade till alla menyer medan vi satt och väntade. Det serverades bara trerätters-menyer med traditionell fransk mat. Vi valde olika för- och huvudrätter men vi tog samma efterrätt... Passion mmmmm... Vi hade verkligen en supermysig avslutning på en lång dag!







{foton av mig}

Inga kommentarer: