tisdag 8 november 2011

Vissna granar...


Nej det är lärkträd... de är inte gröna året om som tall och gran!
Ser lite konstigt ut med en gul- och orangefärgad barrskog!
Satt och bläddrade i en jultidning... såg att det kommer mönsterstickade julgranskulor! Nej, tack! Inga stickade kulor i min gran! När jag såg de här granarna tänker jag på alla plastgranar i olika färger... brrrrr! Tänk en rosa plastgran med hemvirkade kulor till glitter... bara så fel! En gran ska vara grön! Min yngsta är allergisk mot pälsdjur och pollen... så här hemma har vi en kungsgran! De barrar INTE och de är luktfria! Ett plus är att de är så FINA! De ser ut som en riktig Disney-gran! Underbart! I den hänger vi dit massor av röda julgranskulor, halmkottar och små söta tomtar och änglar! Precis i min smak! Men vilken tur att smaken är som baken, delad! =) Vad tråkigt det skulle vara annars!

Jobbade till 12.30 idag... har hunnit med att få helkroppsmassage och nu blogga! Känner mig i ToppForm! Mitt år på Itrim har gått ut och jag tänker inte fortsätta med cirkelgym. Jag vill börja på "Nyckelgym" som finns här ute där jag bor. Skönt att slippa åka in till stan och jag kan gå dit när det passar mig. Kanske jag ska önska mig det i julklapp!

Kära Tomten♥


Jag hoppas att jag har varit tillräckligt snäll för jag önskar mig fler saker...
  1. DVD-boxen med hela säsong 1 av Downton Abbey!
  2. Jättefina Odd Molly Clinch scarf powder!
  3. Stora maffiga doftljus!
  4. En stor eldkorg som kan få brinna i min trädgård under hela jul- och nyår!
  5. Sen älskar jag överraskningar!
Men det bästa är att få skämma bort mina nära och kära riktigt ordentligt!

{foton av mig
}

2 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Ja, de är inte värst vackra men jag gillar kottarna på lärkträd .Små och söta.

Och likaså är blusen /tunikan i ditt förra inlägg:-)

Kram

Channal sa...

Lärkträden är lite roliga... inte så ofta man ser en hel skog av dem!

Kram Anna