tisdag 15 november 2011

Boktips!

Jag tycker om att få och ge bort böcker i julklapp!

   
  • Tredje boken om Elsa har kommit, och nu ska böckerna bli en TV-serie också! Vet att min Ida har läst de tidigare så hon får Elsas hemlighet och Å alla kära systrar! Genus i svensk anda!

     
  • Avig Maria är en efterlängtad bok efter "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer! Kul, allvarlig och igenkännande! Till mannens dotter Johanna.
  • Siri är berättelsen om finska Siri von Essens liv före, under och efter äktenskapet med August Strindberg. En stark och modern kvinna, precis som dagens Mia. Tänkte att den skulle passa mannens äldsta sons flickvän från Åland.

     
  • Jag tyckte om Theorins "Skumtimmen", nu kommer en ny deckare av honom som jag hoppas mannens äldsta son kommer att gilla!
  • Idas pojkvän vet jag gillar Keplers böcker! Självklart får han deras nya!

      
  • Ulf Lundells nya Allt är i rörelse har mannen önskat sig + Kersin Ekmans senaste Grand Final i skojarbranschen! Klappat och klart!

    
  • Mannens yngsta älskar fotboll och jag vet att han är helt fascinerad av boken Jag är Zlatan Ibrahimovic. Självklart ska han ha den i bokhyllan!
  • Och jag är lika fascinerad av Marilyn Monre. Så jag önskar jag mig boken Fragment!
Min Lotta har bara önskat sig Manga-böcker och Animée-filmer, och det är redan inhandlat och klart! 
Johannas pojkvän får nog en fin bilderbok om Sverige...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så nu är julklapparna i det närmsta klara då?!

Min Hanna vill också ha Elsas Hemlighet. Hon har önskat den av farmor men om inte farmor köper den så tänker jag göra det. Kul med böcker! Alltid en given julklapp till min pappa som annars är så svår att köpa nåt till.
Ha en skön ledig dag!
Kram Pia

Anonym sa...

Läser inte dina nära och kära din blogg? De flesta böcker skulle jag gärna själv läsa. Dock inte Fahrmans eller Zlatans. Jag önskar mig alltid böcker, men brukar inte skriva upp några särskilda titlar. Ber mannen kolla på toplistan (det ska helst vara inbundet om det ska vara en julklapp). Han får välja själv. Spännande för då kan det hända att jag får stifta bekantskap med något som jag inte själv skulle välja. /Sahra

Channal sa...

Duktig du är Pia! Mina är inte klara! Mina föräldrar får den fina tidningen "Julstämning" och lite annat personligt!

Sahra: Jodå, de läser bloggen men de glömmer o man vet aldrig vad tomten kommer med! =)

Kramar

Anonym sa...

Alltså jag menade dina julklappar...

Kram Pia

Channal sa...

Ja, det är klart att du menade! Så dum jag är :-) Jag planerar i huvet, har inte inhandlat dem än! Kramar