fredag 4 november 2011

Läser just nu...

Inte fel med höstlov... hinner läsa och bläddra i en hel del roliga tidningar!
November månad är absolut den tristaste tiden. Fast jag är glad att den är så mild! Jag riktigt längtar efter julen! Njuter av Allt i Hemmets Julspecial! Säger som Sahra, "jag kan kalla mig proffs på att göra julfint!" Älskar julen! November ÄR snart SLUT! Gör den här hösten till den bästa någonsin! Lyssnar INTE på något melankoliskt av Winnerbäck, tar inte fram mössan, klagar inte på att det fort blir mörkt om kvällarna och jag saknar inte kall rosé! Det är mysigt att se mannen kratta löv utanför fönstret... sen tänder vi värmeljus och dricker gott chai-te!
Haha... blev inte mycket pluggande på trippen så nu läser jag febrilt! Uppgiften ska vara inlämnad nästa vecka, deadline söndag kl.00.00! Spännande, bra och lärorika böcker!Jag skäms! Jag köpte skräptidningen Hänt i häcken, nej vad säger jag! Jag menar Hänt i veckan!! Jag är INTE bara en Frankofil... jag är även en Anglofil! Läser ALLT jag kommer åt om bästa, Bästa, BÄSTA TV-serien ever - Downton Abbey!
I'm addicted

{foton av mig
}

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde inte du gillade DAYklänningen. Var den fin? Tiger i leopard. My oh my. Låter läckert. Jag har en ganska snygg leopardklänning så jag satsade på svarta tigern. Tror det blir skinnbyxor, primeboots och days spetstunika. Kram/S

Channal sa...

Day-klänningen denna säsong är inte alls som de tidigare! De var vidare och rynkade bak i ryggen. Det passar inte mig. Blir lätt lite "puckelryggkänsla" och mammaklänning. Årets modell är med slimmad med schvung, vippig och fin på mig! Tur jag provade den! Den tidigare modellen har varit så fin på andra! Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Den tidningshögen och soffläge skulle inte vara fel, bra överleva-november-tips har du också. Fast Winnerbäck får sjunga, han matchar glöggen så bra med låten hugger i sten.
Ha en mysig helg
Kramar
AnnaMaria

Piffa o puffa sa...

Hej!
Skönt med höstlov. Tyvärr har jag massor att göra med många prov att rätta och sen är det dags för omdömen. Jag har trots det fått ett par dagar ledigt. Jag har också plöjt igenom en hel del julmagasin, så mysigt och man kommer verkligen i julstämmning.
Kram

Channal sa...

AnnaMaria: Winnerbäcks Hugger i sten är en favorit, så den är ok :-)
P&p: jag pluggar, inga omdömen o det är skönt!
Kramar Anna