söndag 13 november 2011

Hipp Hipp Hurra!


På förmiddagen var vi och firade min pappa på Fars DagHan fick en mjuk och skön mossgrön tröja i merinoull. De bjöd på smarriga smörgåstårtor, kaffe och gräddtårta!
Mannens söner kom till oss nu ikväll. Vi åt middag tillsammans, mannens specialare, gulaschgryta. Sönerna fixade till och bjöd på efterrätten. Äldsta sonens flickvän är från Åland så det blev Ålandspannkaka med sviskonsylt och grädde till efterrätt! Påminner om gotländsk saffranspannkaka med salmbärssylt och vispad grädde! Det var nytt, kul, gott och mättande! Jag bara JÄSER! Har ätit på tok för mycket denna helg! En riktig Svullahelg!

{foton av mig
}

3 kommentarer:

Unknown sa...

all the best for all the fathers :)
it seems that fathers day is on different days in different countries :)

Anonym sa...

Har blivit alldeles för mycket av det goda här också ett tag och det i samband med för lite motion är INTE bra. Nu ska jag försöka köra lite GI-aktigt ett tag, åtminstonde i veckorna, så får vi se hur jag lyckas och hur jag tycker det funkar. Måste göra nåt...

Ha en fin vecka!

Kram Pia

Channal sa...

Dito för mig Pia! Vi får peppa varandra!

Kramar