onsdag 23 november 2011

Vill tipsa om lite gott...

  • Vegetarisk lasagne med soltorkade tomater och spenat! Jag föredrar färska lasagneplattor men det går lika bra med hårda. I bechamelsåsen har du färsk chevre (den färska är mildare och mycket godare, inte lika frän i smaken) sen kryddar du med riven muskotnöt i bechamelsåsen. Spenaten saltas och peppras efter smak (ett tips, sockra lite lite på spenaten). Soltorkade tomater i olja klipper jag i bitar och blandar med några körsbärstomater som jag skär i halvor. Varva allt... sen skjuts in i ugnen! Serveras med en grönsallad och citronvatten.
  • Lingonpannacotta! Till efterrätt imponerar alltid ett litet glas med pannacotta! Inte för stora glas... det blir för mäktigt! Jag har alltid gelésocker hemma! På paketet står det precis hur du ska göra! Värm upp grädde och gelésocker... smaksätt med vaniljsocker och rör ner lite lingon&blåbär. Superenkelt. Sen kan man smaksätta med vad man har hemma såklart! Lingon och vanilj är gott... blir lite syrligt och inte så sött! En efterrätt piggar upp!
{foto av mig
}

Inga kommentarer: