onsdag 23 november 2011

Min dag just nu...

Min vecka startade med feber, halsont och öronvärk... jag har helt enkelt unnat mig ett par dagars vila för att kurera mig. Nu vill jag tillbaka med full kraft! När jag startade min morgon med Tori Amos, havregrynsgröt med massor av bär, kokt4min.ägg, en stor vuxenO'boy á la latte och morgontidningen tyckte jag att jag kände mig lite bättre! Men det är knappt jag orkar skriva här... suck o stön! Jag vill till jobbet imorgon (en lång studiedag, 08.00-16.30) och på fredag (08.00-12.30)! Det måste jag fixa! Bara att preparera sig med Alvedon och Ipren!
Men ikväll ska vi titta på ett gammalt fint hus i tjusigt kvarter nära där jag växte upp inne i stan. Det här huset tyckte jag om direkt... och det finns världens potential att göra det riktigt, riktigt fint! Men mannen är försiktig och jag trivs där vi bor nu, jag älskar varenda kvadratmeter av mitt hus! Det var den 1:a november 1989 som jag flyttade in här. Det var alldeles nybyggt och Ida var bara 3 månader gammal. Så jag har bott här i 22 år, nästan halva tiden av mitt liv! Det kommer att kännas den dagen jag flyttar härifrån... det kan jag lova! Men vi har ju inte tänkt att bo här ute hela livet. Skulle kännas skönt att få komma in till stan... nära till mina föräldrar, Lottas skola, mannens arbete och till alla utbud som finns... bio, teater, restauranger, caféer, favoritboutiquer och alla fina museer! Ser vi huset med stort D! Ja, då smäller vi till! Tror jag...
{foton av mig
}

2 kommentarer:

Leif Mohlin sa...

Lycka till. Att flytta är helt fantastiskt kul!

Channal sa...

Visst är det! Men vi blev snuvade mitt framför näsan! Huset såldes idag så vi hann inte ens titta på det eller buda! Mäklaren ringde 80 min innan vi skulle dit! Måste ha sålts privat! Trist!