lördag 26 november 2011

Helgmys♥

Ägnar helgen åt att vara tillsammans med mina kära! 

Imorgon ska vi till min bror i Söderköping... vi har nästa alltid firat 1:a advent hemma hos dem för att samtidigt fira deras yngsta dotter som fyller år! Det har blivit som en tradition! Ska bli kul att få träffa alla och ha lite gröt- och glöggmingel. Min goa fina svägerska Lisa hon är verkligen proffs på att julpimpa... det är alltid så mysigt och stämningsfullt hemma hos dem vid advent! 
Ser fram emot att få komma dit



Lördagen har varit lugn och skön... mannen har gjort fint på balkongen med granris och ljusdekorationer! Alla stjärnor och adventsljusstakar har kommit på plats i fönsterna. Och alla värmeljus är tända, 18 st i vardagsrummet! Tomtarna kommer fram den 3:e-4:e advent, de får vänta! Lisa Larssons luciabarn i keramik tar jag fram till Lucia! Granen klär vi kvällen innan julafton. Tycker om att suga på karamellen! Men glöggen har vi inte snålat med. Glögg är gott... Blossas årsglögg är en rolig grej, den missar vi aldrig! Men favoriterna är Blossas lätt- och vinglögg! De smakar så som glögg ska smaka!


Kvällens avsnitt av "Så mycket bättre" var Galet Bra! Martin överraskade och bjöd verkligen på sig själv och hans låtar blev just så mycket bättre! Laleh, hon är ju bara helt otroligt underbar! MEN Downton Abbey började INTE 21.30 som vanligt!! Blev snuvad på 30 min!! Får titta på Svt-play! Sen har vi avnjutit enligt mannen den godaste soppan han har ätit i hela sitt liv! Oj, oj inget dåligt betyg (men han är väldigt tacksam att bjuda)! Vi åt hummersoppa tillredd med vitt vin, konjak, grädde och lite annat smarrigt! GottGottiGottGott! Receptet hittar du HÄR!

   

Vintern lyser med sin frånvaro, natten är kolsvart och jag hör hårda vindar som viner utanför fönstret och smatter från tangentbordet samtidigt som det är skön brittisk engelska på TV'n! Mannen tittar på en fotbollsfilm på Svt1 och Lotta har kommit hem från en kompis. Hon var jätteglad när hon kom hem. Hon berättade för oss att Felicias mamma och sambo är så snälla och roliga. Ja, de är lika dana som ni (som min man och jag), sa Lotta! Sånt är kul att få höra, att man är rolig och snäll, vi blev i alla fall glada! Ja, en lugn och skön lördagkväll!








{foton av mig}
nattens soundtrack...
Laleh%20-%20Here%20I%20go%20again

Inga kommentarer: