söndag 6 november 2011

Blomstrande november♥

Det ÄR november min kära läsare, den 6:e november! Efter att mannen hade varit ute och fixat på tomten kom han och överraskade mig med smultron! Smultron i november! Hallå, om 340 timmar är det jul, Jul, JUL! Även rosorna blommar vackert i trädgården. Femtungan på balkongen har blommat i ett halvår nu! De fick jag när jag fyllde år i maj! På våran promenad såg vi att höstblomman ljung har vissnat men midsommarblomster och blåklint blommar om! Vet inte om jag har sett det tidigare. Jag tycker om den milda hösten... det gör inget om hela vintern är så här mild! Förra året kom det massor av snö den 11 november... sen var det vinter och snö i ett halvår! Det kan jag slippa! Fast det är mysigt och det blir ombonat med snö! Men inte i SEX månader TACK!

Idag har vi haft barnen på middag. Tyvärr kunde inte min Ida och hennes pojkvän komma. De ligger nedbäddade med feber! Stackars dem! Men vi andra tjuvstartade med glögg, pepparkaka med ädelost och sharonfrukt, gott! Efter det blev det potatisgratäng, rostbiff, sallad och rödvinsås! Rostbiffen blev perfekt, rosa och saftig! Vi hade köpt 1,5 kg rostbiff och ALLT gick åt! Bästa betyget när det blir renskrapat från alla karotter! Det är kul! Till efterrätt bjöd vi på Gino. En 90-talsklassiker, vit chokladgratinerad fruktsallad som serverades till glass! PROPPMÄTT!
  • måndag - Imorgon ska skjutsa Lotta till skolan och hälsa på mamma och pappa. Sen ska jag skriva hela dagen så min inlämningsuppgift blir klar! Jag har allt i huvudet just nu så det känns bra! Bara att få det på pränt också! Efter den har jag bara en examinationsuppgift kvar (tror jag) för den här kursen! Terminerna springer iväg... så jag ska beställa böckerna till nästa kurs. Blir nog så att tvättmaskinerna går varma också!
{foton av mig
}

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vi har verkligen en helt fantastisk höst. Jag hoppas verkligen att vi får en mild och skön vinter också :)
Kramar!

HOUSE of ADELA sa...

Hoppas också på en mild vinter både för oss och skogens alla djur;) Vilken kalasgod middag ni hade! Mums vad gott det lät;) Underbara bilder du visar med!

Kramar
Adela

Anonym sa...

Visst är det skönt med den här milda hösten!
Snö kan det komma några dagar före jul och stanna över helgerna men sen räcker det för min del...

Ha en fin dag! // Kram Pia

Channal sa...

Vi får hålla tummarna att det blir en mild vinter! Men gärna snö över jul o nyår!

KRAM Anna