torsdag 3 november 2011

Antibes Cote D´Azure hösten 2011

Dag Tre♥


Vi besökte den vackra konstnärsbyn St Paul de Vence som ligger högt uppe i södra Alperna inte långt från Antibes. Där finns det ett myller av gallerier med massor av überläcker konst! Jag köpte två små akvareller som jag tycker jättemycket om (9 euro st.). Nu ska jag bara fixa passepartout och ram till dem. Där fanns även en rolig kak- och godisaffär. Jag fick plocka ihop kakor o godis och sedan lägga ner dem i jättefina plåtburkar i olika storlekar. Det var inte billigt, men det var det där lilla extra för att ge bort! Så där köpte jag presenter till Ida, Lotta, mamma och pappa!

 



            

           

Det här är en by som inte är tillgänglig för alla... i genomsnitt kostar det ca 10.000 Euro m2 för att få bo eller ha ett galleri i Saint Paul! Ett hus i närheten av byn får man ge mellan 2-5.ooo.ooo Euro! Kommer du till Rivieran någon gång så är det absolut värt ett besök. Vädret var perfekt när vi var där... 20 grader varmt... ljumt och skönt! Vi avslutade med gratinerad löksoppa till lunch i solskenet!

På kvällen gick vi till en traditionell fransk restaurang som låg vid Antibes exklusiva båthamn... ingen märkvärdig interiör men vilken mat! Mannen och jag tog en klassiker som jag inte har ätit på minst 25 år! Chateaubriand bernaise... såsen var deras egen och den var gudomlig! När jag skar kniven genom köttet bara den smalt igenom! Det var precis ett år sedan mannen och jag åt något liknande kött och det var i New York! Så GOTT! Den här dagen gav det där lilla extra




{foton av mig förutom bilden på mig som J tog med sin blackberry}

4 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Vilken fantastiskt härlig resa ni har gjort. Så mysigt och så vackra bilder du bjuder oss på.

Kram

Channal sa...

Tack! Ja, det är alltid fantastiskt härligt att få komma ner dit! Kram Anna

Johanna sa...

Vad roligt att lasa dina berattelser fran resan och se alla bilderna! Det var verkligen roligt att ha er har och ni ar mycket valkomna tillbaka! Nu ar det hostregn och rusk sa ni timade mycket bra som vanligt. Kramar

Channal sa...

Alltid kul att träffas! Ja, bra timing med vädret! Det har aldrig varit dåligt väder när vi har varit där! Vi kommer snart igen med solsken :-) 1000-tack ännu en gång!
Kram Anna